Amperage meten bij een contronic borstelloze regelaar?

Bij een contronic borstelloze regelaar mag er je geen ampere meter tussen hangen. Waarom dat is weet ik niet, maar dat werd door de importeur in dortmund gezegt. Als je er een ampere-meter tussen hangt is dat niet zo goed voor de schakeling en gaat die kapot.
Hoe moet ik dan dat amperage meten. Misschien met een amperage tang dan ofzo??

En als je weet waarom je er geen ampere meter tussen mag hangen of als je denkt dat dat wel kan, graag ook een antwoord.

Groeten Maarten
alsvast bedankt.

Ik zou niet weten waarom niet. Een Ampere meter is niets meer dan een draad.

Meet de stroom wel voor de regelaar, dus tussen accu en regelaar. En zet de meter niet over de polen, maar in serie. Anders sluit je je accu kort en sloop je misschien je meter.

hallo

zoals joost hier boven reeds vermelde

je kannniet het amperage meten van elke spoel serie alleen
je kan wel het verbruik uit de hele accu meten
dus voor de regelaar
waarom dat een probleem zou zijn zie ik niet zo zitten
die auto log dingen van graupner die zet je daar toch ook gewoon tussen en over
zo krijg je in flicht (varen bij ons) je gegevens gelogd in de kleine computer waar je verschillende opname sensoren aan kunt hangen

groeten raf

De meter is niet het probleem, de lange draden zijn het probleem omdat de stroom door de draden verre van een nette gelijkstroom is.

hallo

das dan heel rap opgelost

een stekkertje maken met korte draden of een ampere tang gebruiken kan ook
een kabel in de batterij steken
de andere kabel van de regelaar in de meter en het nieuwe korte kabeltje terug in de vrije pool van de batterij
en klaar om te meten

wat ik wel raar vind is dat bij alle meters lange draden van pakweg 50 cm zijn geleverd
en dat je daar perfect gelijkspanning mee meet
ook de draden die bij mijn scoop zitten zijn de zelfde lengte
vergis ik me dan ergens of vergissen de verkopers van die apperatuur zich dan ????????
groeten raf

Back