ampere berekenen van motors

Zoek even op aero-nuts op het internet (site lijkt nu even down te zijn). Die hebben op hun site lijsten met de amperages van deze motoren met verschillende props. Dit is van veel motoren wel ergens te vinden.

En zoek ook eens op motor-calc. Er zijn verschillende programmas die dit soort berekeningen doen.

Op aeronuts heb ik de lijst gevonden, maar het motortje staat er niet tussen. Ook nog geen motorcalc gevonden die dit model heeft staan. Heeft iemand toevallig het motortje?

bedankt

MatD zei:
Ik vraag me af of je de hoeveelheid ampere kunt berekenen die motors trekken, voor mij vooral dan brushless motors. Ik zou graag dit kopen
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=784&osCsid=84e456152779c998d85e9cf81f413d04
maar hoeveel ampere trekt die nu en kan je dat voor andere motoren ook berekenen?
dank
Die kan je berekenen maar het is makkelijker om wat meer gegevens van je vliegtuig te geven en te vragen of deze motor daar bij past.
Er zijn er zeker veel die hem geruiken alleen ik niet omdat ik mijn motoren zelf bouw. :D

Dit is een 1750 Kv "fietsbel" .... die met een 8"x4" iets van 8A(en een beetje) trekt op 2 lipo's of 13A op 3 lipo's ... 13A is zo ook ongeveer het maximum wat je hem mag voeren ..... dus geschikt voor SP400 klasse kistjes .....

setup is voor een aerocat. wordt 3s lipo 1000 mah 15C
propje zal iets van 7x3.5 worden ofzo? Dan heb ik wat snelheid en kan ik uit hand werpen

alvast dank

Gisteren toevallig gemeten,
fietsbel

APC 7*4

2S 1000 mAh 20 C 340 gram trekkracht 60 watt 8 amp

3S 1000 mAh 15 C 470 gram trekkracht 110 watt 12 amp

GWS 8043

2S 1000 mAh 20 C 435 gram trekkracht 80 watt 10 amp

3S 1000 mAh 15 C 600 gram trekkracht 130 watt 12 amp

Tot uw dienst.

Was op zoek naar een gunstig alternatief op een Twinstar I

Ik heb m'n fietsbel ook maar even op m'n aerocat geschoefd, 8043 GWS propje erop, 2 mm overschot tussen de staartbomen, toch maar een hoekje afgeknipt van het propje.
Ga binnen een half uurtje naar de club, eens kijken wat dat geeft.
MatD, het is door uw toedoen dat ik dit even probeer. Ik moet je op mijn beurt hiervoor bedanken :wink:

Prestaties om U tegen te zeggen, 300 meter vertikaal. Dankjewel. Ik zag m'n aerocatje haast niet meer...

Dit is wel een verschil tegenover mijn binnenlopertje. Veel minder amps, en veel hoger luchtpenetratievermogen. 120 watt voor <400 gram.

300 meter verticaal!!, hoeveel weegt de jouwe dan?

eigenlijk verwonderend wat je uit zo'n klein motortje kan krijgen
veel succes ermee

Is er eigenlijk veel verschil in trekkracht tussen een 8x3.7 en een 8x4...

Kan deze wel beide bestellen maar is toch nog maar in een beginperiode dus gaan nog veel stuk! Maar bij Flygws of Rctechnics (8x4) betaal ik 2€ per prop en nog eens 5€ verzendkosten! Bij Perba daarentegen betaal ik voor een GWS8x3,7 slechts 1€ en 2€ verzendkosten! Hier gaat dan ook mijn voorkeur naar uit! Is trouwens voor op de Slowstick met een 1450kV Fietsbel...

grtz

sjekke

5euro verzendkosten bij rc technics voor een prop? Ik mag servo's lipo's props allemaal in één pakketje steken ik ik kom nog maar aan 2.75 euro.

Back