amperes Sky RC e6680 charger

• Topicstarter Topicstarter cannabalisme
  • Startdatum Startdatum
C

cannabalisme

Guest
hey iedereen,

gisteren heb ik mij een traxxas rally met een lipo gen ace 10000mah aangeschaft en daarbij een Sky rc e6680 charger , maar daar ik nieuw ben in het rc gebeuren heb ik geen idee hoeveel amperes ik moet instellen voor het balance laden , iemand die mij hier misschien verder mee kan helpen ? :)

thx at advance

grzt canna

Met hoeveel C mag je die accu's laden? Als je dat weet, kun je de maximale laadstroom bepalen:
Imax = capaciteit (10000mAh) × C.

wikipedia...Ampère (stroom, aantal elektronen per seconde)
versus
wikipedia...Ampère·hour (Ah, lading, capaciteit, stroom gedurende een uur, inhoud van accu, 'liter')

Nederlandstaligere, betere en uitgebreidere handleidingen voor Imax/Voltcraft/Accucel/Maxxtrax/Turnigy/etc.etc. B6 en B6AC laders. Voor de liefhebbers ook in het Engels, Duits en Frans:
www.produktinfo.conrad.com....MULTILADER_ENTLADER_B6_DE/EN/FR/NL.pdf
en
www.pkracing.nl/pdf/laders/B6_nederlands.pdf

'Verplicht' leesvoer voor LiPo gebruikers. Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.
Modelbouw FAQ's - MBF
-> [FAQ] Accu's en laadtechnieken
-> Het laden en balanceren van LiPo accu's

'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo pack, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum
Wat is een lipo en hoe gebruik je die. - MBF
  1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken

Mocht je dat niet genoeg leesvoer vinden dan hier nog wat leerzame-handige motorbesparende elektrolinks, oplopend in ervaring en kennisniveau. Nu een beetje koppensnellen, lezen tijdens regenachtige dag
Beginnen met elektro - MBF

Multiple choice bedradingsdiagrammen
www.scriptasylum.com
-> RC calculations
full

-> electrical menu
-> LiPo pack wiring
en
-> System wiring
Zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items. Toevoegen aan favorieten?

Bruce heeft nog veel meer nuttige filmpjes voor modelbouwers op zijn geweten, meer dan 200, niet alleen over accu's:
www.youtube.com/user/RCModelReviews/videos
Idem zijn site
www.rcmodelreviews.com

ombouwen PC voedingen
DIY: using a PC power supply

Laatst bewerkt door een moderator:
Forumtipjes:
  • Geef behalve je woonplaats of regio in je MBF profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

alvast bedankt voor de info ! zo kan ik weer verder :) en zal men profiel ook dadelijk aanpassen :p grtz canna

Back