Ander cilinderkop ?

Kan ik een ander cilinderkop zetten op een gz-15 motor ?
Die van de gz-12 bijvoorbeeld.

R/C....wat denk je zelf? beide motertjes hebben een verschillende cillinderinhoud..!!

Is hetzelfde als een appel en een peer, twee andere dingen.

Groetjes Richard

is het zelfde als ik op mijn brommer een 70cc cilinder er op heb en een 50cc kop,dat gaat niet werken want de pakkingen komen niet goed te zitten en de compressie is te veel [hoeft niet maar kan wel]

Als het alleen om een losse koelkop gaat (dus zonder verbrandingskamer) zou het misschien kunnen passen. Ik kan me voorstellen dat er fabrikanten zijn die dergelijke onderdelen uitwisselbaar maken om de productiekosten laag te houden. Maar ik acht de kans erg klein.
De vraag is meer: waarom zou je dat willen doen?

Een 13 jarige met een brommer? mkay......

Maar ik heb ergens gelezen dat iemans de kop van een GXR15 op een GZ15 heeft geplaatst, of het een direct fit was weet ik niet meer, even googlen?

Ach, het zou kunnen. Ik had vroeger ook een oud brommertje bij mijn oma op de boerderij staan.
Trouwens, ik heb het voor de lol eens even opgezocht, maar een 50cc kop op een 70cc cilinder schijnt nog best vaak te passen. Hooguit even een dubbele voetpakking monteren (of de kop een beetje uitdraaien) Nooit geweten, weer wat geleerd.

Ach:

Misschien past het wel.....is de boring van bijde motertjes wel gelijk, maar is de slag verschillend?
In theorie zou het dan kunnen passen.

Maar:

Ik denk het niet.

Mvg. Richard

Maar ik heb ergens gelezen dat iemans de kop van een GXR15 op een GZ15 heeft geplaatst, of het een direct fit was weet ik niet meer, even googlen?

Als ik thuis ben zal ik eens kijken of dat inderdaad past. Ik heb beide motoren wel thuis liggen.
Nu eerst van mijn welverdiende vakantie genieten;)

M.v.g. Mark

ja ik rij sinds mijn 5de brommer reed toen op een soort minibike nu rij ik honda
edit:ik cross

Ik heb vandaag eens gekeken of een koelkop van een GXR-15 op een GZ-15 past en dat gaat niet. De kop van de cilinder bus is te breed. Daardoor kun je de schroeven niet aandraaien.

M.v.g. Mark.

Back