Andere banden voor op bandit vxl

Hey allemaal,

Ik zit nu op internet te kijken, en nu zie ik op conrad 1:10 buggy banden staan.
Mijn bandit heeft als wielmeenemer een asje met een dwars pinnetje er doorheen. Ik heb van de tt-01 nog blokjes die ik er overheen kan schuiven zodat ik 12mm 6-kant wielmeenemers heb.
Voor zover ik kan zien zou dit moeten passen, ook met de lengte van de as.
Nu is het alleen zo, bij de bandit zijn de voorbanden smaller dan de achterbanden. Van de banden die ik gevonden heb staat geen bandbreedte bij.
Zou het heel erg veel uitmaken als ik gewoon 2 van deze setjes bestel? Dan zijn de breedte van voor- en achterbanden hetzelfde.

Waarom wil ik dit? Deze bandjes zijn 13 euro (oké, misschien is de qualiteit niet super), maar anaconda banden zijn 25 tot 30 euro per 2!!
En het is zelfts zo, in de handleiding van de bandit zie ik een onderdelen lijst, maar hier staan voor de anaconda banden echt iets van 3 verschillende in; ik heb geen flauw idee welke ik moet hebben.

Het gaat trouwens over deze banden.
Ik ben ook wel bereid om ander banden te kopen die passen als iemand andere suggesties heeft.
Ik ga niet in het buitenland bestellen want ik heb eigenlijk aankomende zondag de banden al nodig.

Hopelijk kan iemand me verder helpen want zowel mijn onroad als offroad banden zijn van de velg af gelopen en de lijm blijft maar niet hechten.

p.s. deze banden hebben ze ook als slicks. Zou dit rendabel zijn voor op de bandit? Ik denk dat ik die zo kapot heb eigenlijk.

Ik hoor graag iets :)

Groetjes

Hmm nog geen reactie gehad; nougoed ik heb de gok gewaagd en heb ze besteld.
Als ze passen laat ik het wel weten.

Mijn vermoeden is dat je een adaptertje nodig hebt.
Ik weet niet exact hoe ze heten maar het is een zeskantig ding dit op de de assen kan plaatsen. Daarop passen dan weer de wielen.. Ik heb ze zelf van de tt-01 gebruikt, ik moest ze eerst wel een beetje uitboren. Het gat was namelijke te klein. Echter ging dit niet goed met de voorwielen, dat draaide niet zo lekker. Misschien dat het jouw wel lukt. Dan zou ik het ook graag willen weten.

Mijn vermoeden is dat je een adaptertje nodig hebt.
Ik weet niet exact hoe ze heten maar het is een zeskantig ding dit op de de assen kan plaatsen. Daarop passen dan weer de wielen.. Ik heb ze zelf van de tt-01 gebruikt, ik moest ze eerst wel een beetje uitboren. Het gat was namelijke te klein. Echter ging dit niet goed met de voorwielen, dat draaide niet zo lekker. Misschien dat het jouw wel lukt. Dan zou ik het ook graag willen weten.

Als je mijn openingspost even gelezen had, dan wist je dat ik het volgende zei:
Mijn bandit heeft als wielmeenemer een asje met een dwars pinnetje er doorheen. Ik heb van de tt-01 nog blokjes die ik er overheen kan schuiven zodat ik 12mm 6-kant wielmeenemers heb.
;)

Heb hier nog nieuwe orginele traxxas Rustler wielmeenemers HEX 12MM aluminium .

Voor 12.50 zijn ze voor jou + Verzending BeNeLux

PB Maar .

MVG Berry

Even een update. Ze passen. Alhoewel, ik heb wel andere moeren moeten gebruiken (met borg ring uiteraard, maar zonder kraag) anders liepen ze na 2 keer gas geven al los.
Heb deze banden even op gras geprobeerd. De grip is best ok, al was ik met de standaard traxxas banden beter af vond ik.
Op de voorwielen had ik ook te veel grip.

Back