andere brandstof mogelijk?

• Topicstarter Topicstarter tergemble
  • Startdatum Startdatum
T

tergemble

Guest
hallo , kan je een nitrowagen met andere brandstoffen aan het rijden krijgen ? Bv. met diesel of benzine ? Zijn er eventueel zaken die gewijzigd moeten worden? ik heb geen tutorial ofzo gevonden dus vraag ik het dan maar hier :)

een nitro wagen kan je niet op benzine/diesel laten rijden. Ik heb hier ook al een vraag over gesteld in het brandstofauto gedeelte. De plug kan de wat dikkere benzine niet ontbranden. Het is ook niet goed genoeg "ontplofbaar" Het heten ook niet voor niks Nitro auto's. Maar wie een oud motortje heeft zou het best eens kunnen proberen. Of het zoiezo een klein beetje lukt met een warme plug ofzo.

dan moet je een 1:5 of 1:6 "benzine" auto kopen. duurder in aanschaf. Maar goedkoper in benzine. Als jij dus bijna elke avond of ja, minstens 3 of 4 keer in de week een paar uur gaat rijden, kun je beter een "grote jonge" kopen en ben je goedkoper in je brandstof.

ron van sommeren zei:
Methanolmotoren kunnen, mits voorzien van vonkontsteking, gewoon op benzine lopen. ...
Gebeurt in de vliegerij. Wel de siliconeslang door echte benzineslang vervangen, silicone kan niet tegen benzine.

ron van sommeren zei:
ron van sommeren zei:
Methanolmotoren kunnen, mits voorzien van vonkontsteking, gewoon op benzine lopen. ...
Gebeurt in de vliegerij. Wel de siliconeslang door echte benzineslang vervangen, silicone kan niet tegen benzine.

hebt u ervaring :?:

Ook worden Nitro motoren tot Diesel omgetoverd dmv. een andere verbrandingskamer.

Persoonlijk zou ik zeggen niet doen. Automotoren draaien beduidend meer toeren waarbij smering een belangrijke factor is, veel nitro-brandstoffen zijn voorzien van de juiste ingrediënten. Ik weet niet wat je nu gebruikt maar veel winkels kennen een "eigen mix" welke je beduidend minder kost dan commerciële brandstoffen.

En wil je toch benzine rijden raad ik je aan om een 1:5 te kopen met een 22cc benzinemotor.

tergemble zei:
... hebt u ervaring :?:
Alleen heli/methanol ervaring. Bij ons in de club heeft een aantal mensen hun methanol motor op benzine omgebouwd d.m.v. elektronische ontsteking. Voordeel: veel lager brandstofkosten.

Back