Andere brandstof

• Topicstarter Topicstarter ronenbianca
  • Startdatum Startdatum
R

ronenbianca

Guest
Vandaag heb ik het besluit genomen om eens Coolpower 15% te proberen in mijn .46 heli.

Dit omdat de tornado die vieze bruine aanslag op de uitlaat produceert en dit zou coolpower niet hebben. En omdat volgens zeggen de motor dan beter zou lopen.

En hoe zit het met jullie??

Ik heb altijd al coolpower gebruikt.
1 maal tornado gekocht => resultaat: mijn uitlaat vol bruine vlekken :s

Ik gebruik enkel nog coolpower, dat staat vast!

Een beetje zoeken kan natuurlijk geen kwaad, hier zijn al zoveel topics over geweest: http://www.modelbouwforum.nl/forums/search.php?searchid=373967
Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.
Werkt dus niet echt ;)

Bovendien ben ik ook wel benieuwd waar mensen mee vliegen, eigen mengsel, coolpower, wildcat, tornado, of iets anders?
En hoeveel procent nitro? 0, 5, 15, 30?

En wat raadt iedereen aan qua nitro? 5%? 15%?

Voor mijn heli's gebruik ik ook Coolpower 15% en dat bevalt me prima. In mijn heli's staan 4takt motoren en die draaien uitstekend op deze brandstof. In de loop van de jaren heb ik vele soorten brandstof gebruikt maar ben uiteindelijk bij Coolpower "blijven hangen". Het enige nadeel van coolpower vind ik dat het vrij duur is maar dat houdt me niet tegen het toch te kopen.

Werkt dus niet echt ;)

Bovendien ben ik ook wel benieuwd waar mensen mee vliegen, eigen mengsel, coolpower, wildcat, tornado, of iets anders?
En hoeveel procent nitro? 0, 5, 15, 30?

En wat raadt iedereen aan qua nitro? 5%? 15%?
Nee inderdaad :(
Ik had dus gezocht op dit forum op brandstof in de titel. Dat levert meer dan 30 topics op die specifiek die vragen beantwoorden die je hierboven stelt. Ik denk niet dat het veel nut heeft als iedereen weer hetzelfde gaat posten als in die topics.

Tornado gaf vroeger een bruine aanslag omdat er een tikkie wonderolie in zat.
De nieuwe 30% versie heeft dit in ieder geval niet meer. Van de andere varianten weet ik dit niet.

Minder dan 15% nitro merk je niet in performance.
Alleen in Idle, maar hoe vaak "vlieg" je in idle?

Populaire soorten brandstof:
- Powermaster
- Coolpower
- Wildcat
- Tornado (in hogere Nitro percentages)

Ik vlieg Wildcat om 3 redenen:
- Ik kan het dichtbij ophalen :)
- Het rookt een stuk minder dan Coolpower
- Het ruikt lekker (Van coolpower gaan mijn ogen irriteren)
- Laagste prijs voor 30% brandstof

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik meng altijd de methanol zelf, en ben er super tevreden mee. Vooral omdat het veel goedkoper is ;-)
En natuurlijk is het goedkoper omdat ik maar 1% nitro vlieg :D

groeten
Roel

Ik heb Qmix gevlogen op 5%, Model Technics op 5%, coolpower 5% / CP helimix 12,5% / CP 15%, en nu Wildcat 30%. Net als Walter krijg ik zere ogen van CP, en de Wildcat was even goedkoop te krijgen dus gelijk maar een paar gallon ingeslagen. Qmix was ik ook best tevreden over... Tornado en Model Technics niet zo door het idd bruin uitslaan van residu op de uitlaat. CP was op zich ook best goed. Eigenlijk heb ik geen negatieve ervaringen met brandstof, al moet ik zeggen dat de Rap toen ie nog met een TT39 werkte met Coolpower ook echt koeler ging draaien... En de motor van binnen een groene gloed had.

Back