andere kop ?

• Topicstarter Topicstarter lamashow
  • Startdatum Startdatum
L

lamashow

Guest
beste forum mensen :D

ik heb een bestuurbare heli, een kds 450,
ik ben geen die hard vlieger, die naar clubs gaat enzo, meer af en toe voor de hobby.

nu heb ik natuurlijk beginners vragen ;) ik heb wat uren geoefend met hoveren, wat wel goed ging , nu wou ik een rondje vliegen en ben iets te hard geland

propeller stuk en as krom, heb hem weer gemaakt alleen de ene propeller draait hoger dan de andere wat ik niet meer bij gesteld krijg.

nu is mijn vraag, is het aan te raden om zon aluminium kop te kopen, dacht rond de 70 euro heb je er een, gaat hij daardoor misschien ook stabieler vliegen, zodat het wat makkelijker word, ik moet nu continu heel erg corrigeren!

moet ik daarbij dan gelijk meer vervangen voor alleminium?

bvd

Wat nog kan, is dat de as in de kop zelf (feathering shaft) krom is.
Dan krijg je dat ook nl.
Heb je de bladen gebalanceerd?
Of probeer eens een ander setje bladen, kan ook veel verschil geven.
En even alle linkjes in de kop weer de standaard lengtes geven..

Verder, alu is niet nodig om goed te kunnen vliegen.
Wil je het echte verschil merken, moet je toch al redelijk ver zijn met het heli vliegen.

Je kan het er natuurlijk wel opzetten, maar ik vermoed dat je met de standaard kop ook nog een stevig tijdje vooruit kan..

Wat nog kan, is dat de as in de kop zelf (feathering shaft) krom is.
Dan krijg je dat ook nl.
Heb je de bladen gebalanceerd?
Of probeer eens een ander setje bladen, kan ook veel verschil geven.
En even alle linkjes in de kop weer de standaard lengtes geven..

Verder, alu is niet nodig om goed te kunnen vliegen.
Wil je het echte verschil merken, moet je toch al redelijk ver zijn met het heli vliegen.

Je kan het er natuurlijk wel opzetten, maar ik vermoed dat je met de standaard kop ook nog een stevig tijdje vooruit kan..

bedankt voor je reactie!
ik heb nieuwe bladen van fiber of carbon ? ik had op 1 getekend en gekeken welke hoger draaide! hoe bedoel jij balanceren?

de linkjes standaard lengte geven is idd een goed idee, alleen hoe kom ik aan de maten van de standaard ?

dan blijf ik idd nog wel even met deze kop oefenen!

de kunststof kop heeft in het algemeen wat meer speling. Dus meer kans op tailstrike (bladen tegen tailboom). Ook stuurt het wat minder strak.
Met een alu-kop heb je daar aanmerkelijk minder last van. Je leert wat sneller goed te sturen. Vooral de cyclische functies (rechter stick).
Met de bladen niet even hoog bedoel je waarschijnlijk bladspoor.
Dit haal je eruit door een van de linkjes naar de bladen in te korten (of te verlengen).
Is het daarna meer geworden, dan had je het verkeerde blad. Dus even stipje op de bladhouder, dan weet je welke je hebt verdraaid.
Had je de verkeerde, draai die dan eerst terug, en neem dan de andere.

Back