Andere Lipo

• Topicstarter Topicstarter whoojaa
  • Startdatum Startdatum
W

whoojaa

Guest
Hallo!.

Ik heb sinds kort een T2m Black pirate 8 gekocht
en standaard zitten er 2 7.4V 3200 mALipo's bij.
Nu wou ik graag zwaardere lipo's kopen maar kun je zo zwaardere lipo's in de auto zetten zonder de heleboel te vernielen?

Grt Rick.

Als er ruimte voor is, kun je accu's met grotere capaciteit dan 3200mAh, daardoor kun je langer rijden. Meer spanning leidt tot grotere snelheid en veeeeel meer stroom. Niet goed, spul zal zoniet meteen dan toch veel sneller de hittedood sterven.

bedankt voor de snelle reactie!
ben zelf tijdje weg geweest zodoende dat ik niet gekeken heb nog!

Uit je reactie kan ik dus begrijpen dat als ik er gewoon weer 2 7.4V accu's bij koop
maakt niet uit hoeveel mAh dan gaat het goed..
Hoe hoger de mAh van de accu hoe langer ik rije kan

jaa bedoelde zwaarder in de zin van meer mAh niet in de zin van gewicht
zal rond gaan kijken naar nieuwe accu's ze worden er niet beter op geloof ik
bedankt voor de reacties!

Gaat een auto-motor kapot als je er een benzine-tank met grotere capaciteit/inhoud inlegt :) ?

Ik denk toch dat je de inhoud van een benzinetank niet kunt vergelijken met een accu. Een accu met een hogere capaciteit heeft meestal ook een lagere inwendige weerstand en zal dus meer stroom kunnen leveren aan een motor. Tevens kan de motor oververhit raken doordat je langer op één accu kunt rijden.

Als het waar is wat je zegt heb je een verkeerde setup (bewust of onbewust)
Je belast dan de motor accu of regelaar te zwaar.

Onder normale omstandigheden is het dus zoals Ron zegt.
Overigens al honderden keren beschreven.

Klopt, maar het topic gaat er volgens mij over om in een bepaalde gekozen setup de capaciteit van de accu te verhogen. Aangezien motoren in auto's (standaard setup) toch al vaak zwaar worden belast (hogere accuspanning dan nominale motorspanning)moet je de temperatuur van de motor goed in de gaten houden als je langer achtereen wilt rijden anders verliezen de magneten hun kracht.

Laatst bewerkt:
okee hardstikke tof
ben op internet steeds al aan het kijken geweest naar accu's
maar zie wel dat er best veel prijsverschil in zit..
en dan niet dat de ene type van 1600 mAh is en de ander 5000 mAh.
maar gewoon onderling veel prijsverschil zit in accu's..
Is dat ook echt kwaliteits verschil of betaal je het meest voor de naam en is een
LIPO meestal een LIPO en maakt het niet zo heel erg veel uit?

grt

heel toevallig had ik je leesvoer laatst al gelezen hier op het forum en
vond ik het erg makkelijk. Ook heb ik je draadje al gezien van de accu's.

Maar bedoelde eigenlijk meer dat er verder geen kenmerken zijn dan de C, S waarden en uiteraard de Ampere's en voltages wat ze kunnen leveren?.

Het zijn vaak meer persoonlijke bevindingen van accu's dan echt harde waarden waar je echt op moet letten.

**okee leest misschien wat raar maar hopelijk dat het te begrijpen is zo :)**

Okee hartstikke bedankt voor je reacties en zal op de site kijken! Als ik accus besteld heb laat ik het wel even horen grt

Back