andere motor of props ???

Ik vlieg voor het moment met

Lipo 3S - 4500mah
frame + lipo = 1300gr
4 x motor = Turnigy 2217 20turn 860kv 22A Outrunner in X opstelling
ESC = TURNIGY Plush 30amp Speed Controller
Props = 12x4.5" EPP1245 Counter Rotating Propellers

Gisteren eens deftig binnengevlogen samen met Leopold1 en wat me opviel is dat deze zeer loom(traag) is.
Deftig hooveren gaat niet , ofwel stijgt hij snel of zakt snel
Kan dit aan de props liggen die te groot zijn ?? of mss aan de motors ???
wat is het component dat ik moet veranderen om deftig te kunnen vliegen en met de minste kosten ???

Je kan ook wat proberen de "throttle curve" iets vlakker te maken bij dat punt waar hij zo snel omhoog/omlaag wil gaan. Ik denk dat makkelijkste oplossing is.

Wat je ook nog kan proberen is je gas stick aan te passen.
Als er een actieve "ratel" op zit deze uitschakelen.
De "stapjes" die je stick maakt zijn dan te groot, iedere keer dus net teveel of net te weinig gas.

wat is het component dat ik moet veranderen om deftig te kunnen vliegen en met de minste kosten ???

Naar mijn mening is dat ding te zwaar .

Wat voor maat heb je tussen de motoren . ?

Foto,tje is ook niet schlecht.:D

Ik vlieg met mijn HK project op 2S2450 en heb lichte motoren er op .
lowbudget-hk-quadcopter

Hoovern gaat al op 1/3 gas . ;)
En is goed op hoogte te houden .

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Té grote props hebben heeft zo z'n gevolgen. Ik kan ervan meespreken.
Op m'n tricopter had ik 11x4.7 props, een slag groter dan de originele en aangewezen 10x4.7 props. Dat gaf wel een serieus verschil in PID instellen, die moesten echt serieuuuuuuuuuuuus bijgesteld worden (naar beneden dus, multicopter was veel te gevoelig).
Eerste reactie van de copter op de te grote props was een bijna spontane flip-over. Hoover-punt is idd ook scherper, moeilijker te bekomen

Probeer wat kleinere props van goede kwaliteit, misschien maakt dat sowieso al een verschil.

Zelf overweeg ik nu ook merk-props te kopen. Graupner's of APC's.

Laatst bewerkt:
Back