Misschien is het nog niet zo belangrijk voor mij als newbie, die zich vooralsnog beperkt tot het hoveren en voorzichtig heen- en weer vliegen, maar ik wil het toch graag weten...
Via de zoekfunctie heb ik geen antwoord gevonden, dus hierbij mijn vraag :
Ik heb een Zoom 450Pro. Momenteel zit er een Brushless ESC (40A) en een brushless motor van Protech (Apollo) op. Goed of niet goed, daarover kan ik niet oordelen vanwege gebrek aan ervaring en geen mogelijkheid tot vergelijk.
Het tandwiel dat op de motor zit is een 13T. De blades zijn 350 mm, Rotortech CF-blades. Als ik naar meer tandjes overschakel, bvb 15T, of 16T, wat is juist het effect ? Logischerwijs zou ik zeggen meer toeren voor de rotor. Volgens de handleiding van de Zoom is het aan te raden om bij een 16T pinion over te schakelen op 325-blades...maar wat is het effect daar dan weer van ?
Ik heb nu de indruk dat de heli wat traag reageert. Goed voor mij, om te leren, maar als ik de pitch in idle-up vol omhoog gooi, schiet hij niet echt de lucht in, eerder beheerst.
Kan iemand mij vertellen wat het effect is als ik overschakel naar 15T, of 16T-pinion, en wat is het bijkomstig effect van over te schakelen naar kortere blades (335 of 325 ipv 350) ?
Alvast bedankt,
Yves.
Via de zoekfunctie heb ik geen antwoord gevonden, dus hierbij mijn vraag :
Ik heb een Zoom 450Pro. Momenteel zit er een Brushless ESC (40A) en een brushless motor van Protech (Apollo) op. Goed of niet goed, daarover kan ik niet oordelen vanwege gebrek aan ervaring en geen mogelijkheid tot vergelijk.
Het tandwiel dat op de motor zit is een 13T. De blades zijn 350 mm, Rotortech CF-blades. Als ik naar meer tandjes overschakel, bvb 15T, of 16T, wat is juist het effect ? Logischerwijs zou ik zeggen meer toeren voor de rotor. Volgens de handleiding van de Zoom is het aan te raden om bij een 16T pinion over te schakelen op 325-blades...maar wat is het effect daar dan weer van ?
Ik heb nu de indruk dat de heli wat traag reageert. Goed voor mij, om te leren, maar als ik de pitch in idle-up vol omhoog gooi, schiet hij niet echt de lucht in, eerder beheerst.
Kan iemand mij vertellen wat het effect is als ik overschakel naar 15T, of 16T-pinion, en wat is het bijkomstig effect van over te schakelen naar kortere blades (335 of 325 ipv 350) ?
Alvast bedankt,
Yves.