andere stekker op simulator kabel

• Topicstarter Topicstarter Robert van der Weijst
  • Startdatum Startdatum
R

Robert van der Weijst

Guest
Ik heb een interface voor fms met aan de ene kant een 9 pins stekker en aan de andere kant een 2,5mm pin met 2 polen. De draad van de interface is 2 aderig.

De 9 pins moet in een com poort en de 2,5mm in mijn fx 18.
Nou wil ik inplaats van de fx 18 een oude robbe terra top fm gebruiken, zo een met drie sterren erop (ik weet niet of er verschillende terra top fm zijn?).
Er kan aan de boven kant zo'n stekker in met 5 pinnen en rondom een ring die ook nog contact maakt.

Op welke pinnen van de 5pins stekker moet ik de 2 draden die uit de interface komen solderen om de sim met de terra top te kunnen besturen?

Groeten Robert

Ik denk dat ik het nou wel snap.

Ik heb het geprobeert met de OUT en de Ground die uit de terra top zouden moeten komen.
Maar het werkte niet.
Volgens mij is die interface niet goed, want eerst deet hij het met de fx18 wel gewoon maar na een tijdje ook niet meer. Toen dacht ik dat het misschien aan de fx18 zou liggen en wilde ik het met de oude terra top fm zender proberen. Maar dat werkt ook niet dus het moet eigenlijk wel aan de interface liggen.

Volgens mij is het een seriele interface, want het stuk dat in de computer moet heeft 9 gaatjes.
Is het zo dat seriele interfacen met FMS niet werken met windows XP? Dat was bij mij in iedergeval wel zo. Op de oude computer met windows98 werkte het wel maar op de andere met xp niet.
Klopt dat? Of zou dat ook aan de interface liggen?

Groeten Robert

Ik had ook een serieele versie die alleen werkte onder 98.
XP laat geen directe aansturing van de poort meer toe :(
Met PPJoy moet het wel weer kunnen maar ik heb de combinatie met serieele poort nooit getest.

in combinatie met ppjoy werkt de seriele poort uitstekend.
gebruik het zelf met een seriele interface en oude 4kan. zender.

bij mij werkte de pic interface ook eerst niet op mijn ff9.
ik heb de 2 aarderiche kabel + de stekker die in de kabel zit vervangen voor een utp cat 5 kabel en nu werkt het.
de kabel die er standaart op zit is niet goed en ook niet afgeschermd.
groetjes alfa

Back