andere stop

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Manuel, 3 apr 2006.

  1. Manuel

    Manuel Guest

    ben maar weer is beggonen met water raketten. Gebruik nu een opgerolde binne band met tyrib als stob. Maar da lekt aan alle kanten hiervoor dee ik het met kurk dat werkt volgens mij wel voor zo ver ik me kan herinneren lekte ook wel beetje volgens mij maar mijn vraag hebben jullie nog een idee voor een stop?
    of welke stob gebruiken jullie?
     
  2. joerideman

    joerideman

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    132
    hogedrukkoppeling, vastgedraaid door de dop met een moer. En als luchtdichte afsluiting, vloeibaar rubber. En dan een weekje of 2 laten drogen.

    Dit zorgt er ook gelijk voor dat de uitlaat smaller is, en dat er meer kracht uit komt.

    Helaas moet je nu wel heel erg goed opletten dat hij niet scheef zit.
     
  3. Manuel

    Manuel Guest

    dan kan je hem toch aleen met compresor op pompe?
    meer idee'en welkom :p
     
  4. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Ik gebruikte (voordat ik een lanceerinrichting had gebouwd) als kurk altijd een grijze rubberen laboratorium kurk.
    Je zou eens kunnen vragen bij je POA op de middelbare school (Assistent Biologie, Natuurkunde, Scheikunde).

    Ik zal kijken of ik er nog 1 heb, die mag je dan komen ophalen of tegen verzendkosten stuur ik hem naar je toe.

    Groet,
    Bas
     
  5. Manuel

    Manuel Guest

    oke :p maar iemand nog zelf maak ideetjes? en zou het mischien lukke met een paar drupjes secondelijm op die kurk want hij sluit wel mooi af maar hij lekt tussen die windingen of zou ik hem echt exstreem hard moeten opdraaien? :roll:
     
  6. BigBoat

    BigBoat Guest

  7. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    natuurlijk is een lanceerinrichting (zoals die waar BigBoat naar verwijst) is het aller mooist en ook een stuk veiliger dan een kurk.
    Ik heb er zelf 1 van koper, aangesloten op mijn duikfles.
     
  8. Manuel

    Manuel Guest

    hihi ik zoek andere stop hoef er geen komplete lanceer inrichting bij 8O :p
     
  9. QAFS

    QAFS Guest

    Met zon lanceerinstallatie kom je zo 40 meter hoger!
    Een vriend van mij heeft er een, en die is echt cool. Je komt echt 100 meter hoog volgens mij
     
  10. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Heb je het wel eens gemeten?
    Het lijkt al snel een stuk hoger dan in werkelijkheid.

    Maar het blijft dat je met een lanceerinrichting veel hoger komt dan met een kurk.
     
  11. Manuel

    Manuel Guest

    ik heb al lanceer inrichting :lol: 8)
     
  12. Manuel

    Manuel Guest

    maar denk dat ik toch maar weer kurk ga gebruiken en het ventiel vast lijm dan zal da wel goed komen :p
     
  13. staffa

    staffa Guest

    als je dan met de kurk gaat werken kan je ook een metalen staafje langs de rand van de fles doen dat zit net boven de ingang waar de kurk ook in gaat zo dat je toch kan bepalen waneer je je raket vrij laat.

    succes

    stef
     
  14. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Stef,
    Dat werkt alleen als je ook de kurk vast heb zitten aan de standaard. Anders knalt je kurk eruit en staat je fles nog vast achter het metalen staafje.

    Bas
     
  15. staffa

    staffa Guest

    o ik dacht dat hij al een lanceerplandform had :oops:

    stef
     
  16. Sanderl

    Sanderl Guest

    ik ben zelf niet weg van dit lanceersysteem. Ik heb zelf ook een waterraket, met een tire-wrap systeem. Het is moeilijk om dit in een korte post uit te leggen, maar ik zal binnenkort een tuto online plaatsen hoe je (naar mijn mening) het beste een waterraket kan bouwen, want ik zie hier vaak overenthousiaste mensen, welke best leuke waterraket maken, maar waarbij naar mijn mening het lanceersysteem nog een stuk beter kan.

    Met het lanceersysteem welk ik heb, heb ik al over de 200 meter geschoten, dat is ook zorgvuldig gemeten.

    Binnenkort horen jullie meer ;)
     
  17. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
  18. Manuel

    Manuel Guest

    maar is er ergens een bouwbeschrijving en wat je nodig heb?
     
  19. Sanderl

    Sanderl Guest

    Dat is het systeem welk ik ook gebruik, alleen dan met 3 tie-wraps.
     
  20. Sanderl

    Sanderl Guest


    Google: Waterraket, 1e resultaat:
    http://www.jive.nl/~tenkink/

    Dan naar bouw, en voila!

    Ik ben zelf alleen niet zo gek van een o-ring. Ik doe er wat grijstape op, en daarom heen, en daarboven teflon (heel dun wit spul, wat alleen op elkaar plakt en nergens anders op. Word door loodgieters e.d. gebruikt voor afdichting van buizen) Onderaan doe je dik, en hoe verder naar boven, hoe dunner, dan glijd hij er makkelijk over,en gaat hij steeds stroever, dus vaster.

    Om hem makkelijk te laten glijden, gebruik vasseline!

    Je moet wel een aardige druk op kunnen bouwen, want bij 2 bar schiet hij nog niet van de lanceerbuis af.
     

Deel Deze Pagina