Andere zender/ontvanger/servo's

• Topicstarter Topicstarter oldsmelly
  • Startdatum Startdatum
O

oldsmelly

Guest
Hallo,

Mijn maat en ik hebben de protech Ultech evo gekocht .. mechanisch is het wel een ok kar maar we twijfelen aan de electronica..

De zender is 27 Mhz en ik lees hier dat dit erg storingsgevoelig is zeker de zenders die ze bij een standaard rtr kit leveren. Nu zitten we te twijfelen of we iets anders moeten kopen. BV een pcm set of 40 Mhz Fm ?

Wat is aan te bevelen want we willen lekker kunnen rijden en niet iedere keer met storingen zitten. De plekken waar we rijden zijn vaak druk bezet dus wellicht is een kritalloze zender/ontvanger een oplossing. Geld is niet direct een probleem we willen best voor iets goeds betalen als we daarna maar onbezorgt kunnen rijden.

Wat zouden jullie aanraden in deze, gelijk alles vervangen door iets goeds (kunnen we later gebruiken in een andere auto ?)

27 MHz is inderdaad af te raden...

Had dat ook bij mijn auto zitten... tijdens de vierde keer dat ik er mee ging rijden zag ik na het inschakelen van de ontvanger de wielen heen en weer bewegen... Ben toen maar niet gaan rijden!

Heb nu een Graupner XS6, 40 MHz/FM... jawel, de zender zonder kristallen... heb dus 22 kanalen tot mijn beschikking en kan dus ook wanneer er meer rijders zijn toch rijden...

Prijs van deze stuurwielzender ligt om en nabij de 200 Euro... Dan heb je de zender, de ontvanger en 1 servo...

Ik ben er bijzonder tevreden mee...

Bedankt voor het snelle antwoord... Gelijk weer een aantal vraagjes...

Wat is het verschil in gebruilkersgemak danwel mogelijkheden tussen de Graupner en bv de Futaba T3pk behalve dan dat je moet overstappen op digitale servo's. je hebt danwel gelijk een failsave systeem en wellicht meer mogelijkheden als je nieuwe auto's koopt ?

Stel je wilt in de toekomst een vliegtuig erbij kopen is dan wellicht economischer om een meerkanaals zender te kopen zodat je die voor zowel je auto als je vliegtuig kan gebruiken ?

Bedankt alvast

Over de Futuba T3pk kan ik weinig zeggen, heb deze nooit in mijn handen gehad.

De XS6 (stuurwielzender) heeft een heleboel instelmogelijkheden, welke ongetwijfeld ook op andere zenders terug te vinden zijn.

Voor wat betreft mogelijkheden bij aankoop van een nieuwe auto zal het vrijwel hetzelfde zijn... ofwel je zet je ontvanger over naar de andere auto, ofwel koopt er een ontvanger (+servo's) bij...

In de XS6 kan je 10 verschillende profielen opslaan met bijbehorende instellingen.

Zou zeggen bezoek de sites van Graupner en Futuba en vergelijk de beide zenders...

Heb net gezien dat de Futuba een prijskaartje heeft van om en nabij de 380 Euro... is dus bijna 2x zoveel als de XS6 van Graupner... Dus vergelijk deze twee en bepaal wat je precies wilt.

Wanneer je wilt gaan vliegen, dan zal je dat in de meeste gevallen niet met een stuurwielzender doen.

Hi,

Heb inmiddels de Graupner stuurwielzender gekocht.

Wilde eerst de kritalloze nemen maar de verkoper bij PK racing gaf aan dat die problemen geven bij FG marder . Heb dus de versie genomen met kristallen.

Hij hangt nu aan de oplader...

Bedankt voor de informatie

Hans

Back