android system

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door lip, 6 aug 2010.

  1. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Amsterdam
    heey

    ik heb sinds een paar dagen een android telefoon (xperia x10)

    en nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dit systeem ?(android)

    ik ben er nu 2 dagen mee aan het kloten en de mogelijkheden zijn eindeloos heb ik gemerkt

    en dan hebben we nog niet eens de 2.1 software die er nog aan moet komen


    dus android gebruikers laat eens wat van jullie horen hoe jullie ervaringen zijn
    en/of wat voor programma's jullie gebruiken

    ik gebruik bijv
    flight timer (deze timed vlucht tijden )
    android town (erg leuke app waarbij je android town gebruikers om je heen kunt zien )
    hud light (deze projecteerd je snelheid en richting etc op je voorruit van je auto)
    de krant (alle nederlandse kranten )
    alle waterkaarten in nl (zeg maar een tom tom op het water met alle info zoals diepte etc )


    grtz lip
     
  2. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
    ik heb gister een htc wildfire besteld, maar was niet op vooraad en zou eigenlijk zaterdag binnen komen, maar dat word volgende week, :"(

    hoop dat ik hem voor zaterdag (volgende week) heb want dan ga ik op vakantie :)
     
  3. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Amsterdam
    ok dan hopen dat ie snel komt ik had deze genomen omdat ik niet minimaal 8 weken wou wachten op de iphone heb al 2 iphones gehad maar dit was een goeie reden om eens iets anders te nemen

    zoals ik zei de xperia heb ik nu maar 1 groot nadeel de batterij is zo leeg

    grtz lip
     
  4. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Dat is niet typerend voor de Experia. Elke telefoon met een beetje processor en een OS dat aan multitasking doet, zuigt de batterijen met een noodgang leeg. Helemaal als je de GPS ontvanger activeert. Ze willen de telefoon compact houden dus een kleine accu, het moet ten koste van iets gaan. ;)

    Grootste probleem met Android is de incompatibiliteit tussen de verschillende versies. Ik heb een proggie, zonder moeilijke hi-tech zaken, geschreven voor Android 1.7 voor mijn Archos 5 Internet Tablet. Werkt prima. Alleen op Android 2.0 moet ik de hele boel opnieuw compileren en een aantal aanpassingen doorvoeren omdat bepaalde functies anders zijn geworden. Na die aanpassing werkt de nieuwe versie weer niet op de Archos. Upgraden van Android is dan weer niet mogelijk omdat er veel hardware-specifieke zaken zijn en elke Android versie voor specifieke hardware aangepast moet worden.

    Ik denk dat dat juist de kracht van Windows Mobile en de iPhone is: Downward compatibiliteit voor "normale" toepassingen op de afgelopen versies of de mogelijkheid om het OS te updaten.
     
  5. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hey Lip,

    ik heb al een half jaar een HTC Hero met toen nog Android 1.5. Onlangs heb ik de 2.1 doorgekregen.

    Jammer genoeg hebben we in Belgie geen goedkope data abonnementen, want een Android toestel gaat er eigenlijk toch wel vanuit dat je bijna altijd online bent

    Maar, ik ben super tevreden van het OS en ik zou op dit moment niks anders meer willen !

    Groetjes,

    Davy
     
  6. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
    yes hij is binnen! (gisteren al) Wow! wat kun je veel op zon ding, er zijn ook veel app's trouwens,
     
  7. rickmet1

    rickmet1

    Lid geworden:
    28 jun 2009
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Leersum
    gelukkig maar ik heb nu al 2 maanden een motorola milestone met super user en 2.1 werkt geweldig alleen kan ik hier in Frankrijk geen wifi contact maken :(
     
  8. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Amsterdam
    bah ik wil ook 2.1 bah bah

    de xperia is nog 1.6 bah

    @wapske en bevalt ie ?? :D

    @sleurhut ja dit heb ik al gemerkt dat een hoop apps het op bepaalde telefoons of software versies het niet doen jammer dat dit nog zo is mischien zal er een oplossing voor komen

    ik heb vandaag weer wat nieuwe apps gedown load erg leuk
    zoals de colorpicker
    hiermee maak je een foto van iets en dan zoekt deze app de ral kleur code op
    Color Picker v1.6 Application for Android | Multimedia


    grtz lip
     
  9. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Hier +1 Hero met 2.1. data abbootje van Hi. Supertevreden!

    Arthur.
     
  10. skyaflake

    skyaflake

    Lid geworden:
    3 apr 2009
    Berichten:
    359
    HD2 met 2.2 ;)

    Heb dualboot met wm 6.5, werkt vrij aardig :)
     
  11. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Als het goed is komt morgen mijn eerste Android telefoon binnen. Heb de HTC Desire besteld. Komt als het goed is met 2.1, maar 2.2 is er ook al voor te krijgen.

    Ben errug benieuwd!
     
  12. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Heet een collega van mij ook. Bijzonder fijn toestel, beeldscherm is stukken beter dan dat van een Hero.
    Edit: terwijl ik over mijn Hero toch ook echt wel te spreken ben :)
     
  13. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Amsterdam
    zijn er hier nog mensen die een handige music player gebruiken in plaats van die irritante mediascape ?

    grtz lip
     
  14. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Heb hem nu twee daagjes in bezit (HTC Desire). Wat een geweldig toestel zeg. Ontzettend snel, echt geen vertraging in applicaties.
    Heel veel leuke apps te krijgen. Een paar aanraders: Google Sky, Shazam, Barcode scanner, Astro file explorer, Torrent-fu (als je uTorrent veel gebruikt). Heel leuk spel: Air Control.
    Ziet er ook nog eens fantastisch uit. En bij aanzetten kreeg ik gelijk de online update van Adroid 2.2 binnen.

    Moet wel mijn abbo eens gaan bekijken, er wordt namelijk wel heel veel data gesynchroniseerd via het net...

    @lip:
    Zelf gebruik ik de HTC music player. Werkt perfect.
     
  15. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Amsterdam
    nice grappige is heb bijna alle apps die je opnoemt erg leuke dingen
    enkelt de torrents gebruik ik niet

    wat ook een erg handige app is en onmisbaar is de advanced task cleaner pro
    deze sluit automatisch apps waardoor er minder mee draait en hij snel blijft
    iemand zei me dat dit ook batterijen scheeld

    grtz lip
     
  16. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Geheugen geadresseerd/gevuld houden kost stroom, dus hoe minder geheugen je gebruikt...
     
  17. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Al paar maanden de HTC Desire. Erg tevreden over. Als ik moet kiezen tussen iOS (iFail), Win, Symbian of Android kies ik voor Android. De toekomst :).
     
  18. joostvhoek

    joostvhoek

    Lid geworden:
    14 jun 2008
    Berichten:
    250
    Locatie:
    nederland
    K heb sinds een paar weken de lg gt 540 met android. Jammer genoeg nog 1.6 maar update naar 2.1 komt binnenkort.

    Een tip: download ' advance app killer'. die sluit de door jou geselecteerd apps helemaal af, bespaart een hoop batterij en de telefoon reageert sneller.

    Weet iemand of er een soort silverlight app is voor android?

    Joost
     
  19. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
  20. joostvhoek

    joostvhoek

    Lid geworden:
    14 jun 2008
    Berichten:
    250
    Locatie:
    nederland
    Bedankt!! Heeft iemand al ooit z'n android 1.6 naar 2.1 geupdate??

    Joost
     

Deel Deze Pagina