Beste gooi en smijt verslaafden,
Hierbij wil ik met jullie mijn ervaringen delen van de Angel.
Vorige week bij www.lindinger.at de Angel DLG besteld.
Gisteren kwam hij aan.Alles zag er netjes en verzorgd uit.
Alles was netjes met folie bespannen en de stuurstangen e.d. zaten er ook bij.
Na +/- een uur bouwen/assembleren was ze dan eindelijk af.
Het assembleren is niks meer dan een paar schroefjes aan draaien en de electronica installeren.
Enkele puntjes van kritiek zijn dat het hoogte roer met schroefjes vast zit in het balsa dit betekend 1 goede tik en het is los.
Dit heb ik dus vast gelijmd.Ook hadden de stuurstangen beter single pull kunnen zijn maar dit is volgens mij wel makkelijk om te bouwen.Ook heb ik 20 gram aan gewicht in de neus hierdoor toe moeten voegen. Het vliegklare gewicht is 110 gram.
Setup:
- 2x 4.7 gram servo's
- MZK Penta 3 grams ontvanger
- 1S 170 mAh LiPo.
Eerst nog even het avondeten op gegeten en toen naar het industrieterrein gereden voor de eerste vlucht.
Ook denk ik dat dat deze niet met een goede Dlg worp te gooien is. Aangezien dan de vleugel zal breken omdat deze niet goed verstevigd is.Maar met een stevige Hlg worp vliegt het ook erg goed.
Maarja, genoeg gepraat tijd voor wat plaatjes. :wink:
Eenmaal aangekomen de Angel op de hoedeplank gelegd en alles aangesloten.
Nogmaals alles gechecked of alles het naar behoren deed en toen was het tijd voor de 1e vlucht:
Een paar In Flight foto's :
En tot slot nog een zoekplaatje van de Angel :wink:
Groeten,
Jan-Willem
Hierbij wil ik met jullie mijn ervaringen delen van de Angel.
Vorige week bij www.lindinger.at de Angel DLG besteld.
Gisteren kwam hij aan.Alles zag er netjes en verzorgd uit.
Alles was netjes met folie bespannen en de stuurstangen e.d. zaten er ook bij.
Na +/- een uur bouwen/assembleren was ze dan eindelijk af.
Het assembleren is niks meer dan een paar schroefjes aan draaien en de electronica installeren.
Enkele puntjes van kritiek zijn dat het hoogte roer met schroefjes vast zit in het balsa dit betekend 1 goede tik en het is los.
Dit heb ik dus vast gelijmd.Ook hadden de stuurstangen beter single pull kunnen zijn maar dit is volgens mij wel makkelijk om te bouwen.Ook heb ik 20 gram aan gewicht in de neus hierdoor toe moeten voegen. Het vliegklare gewicht is 110 gram.
Setup:
- 2x 4.7 gram servo's
- MZK Penta 3 grams ontvanger
- 1S 170 mAh LiPo.
Eerst nog even het avondeten op gegeten en toen naar het industrieterrein gereden voor de eerste vlucht.
Ook denk ik dat dat deze niet met een goede Dlg worp te gooien is. Aangezien dan de vleugel zal breken omdat deze niet goed verstevigd is.Maar met een stevige Hlg worp vliegt het ook erg goed.
Maarja, genoeg gepraat tijd voor wat plaatjes. :wink:
Eenmaal aangekomen de Angel op de hoedeplank gelegd en alles aangesloten.

Nogmaals alles gechecked of alles het naar behoren deed en toen was het tijd voor de 1e vlucht:

Een paar In Flight foto's :

En tot slot nog een zoekplaatje van de Angel :wink:

Groeten,
Jan-Willem