Angel HLG/DLG van BlueArrow

Beste gooi en smijt verslaafden,
Hierbij wil ik met jullie mijn ervaringen delen van de Angel.

Vorige week bij www.lindinger.at de Angel DLG besteld.
Gisteren kwam hij aan.Alles zag er netjes en verzorgd uit.
Alles was netjes met folie bespannen en de stuurstangen e.d. zaten er ook bij.

Na +/- een uur bouwen/assembleren was ze dan eindelijk af.
Het assembleren is niks meer dan een paar schroefjes aan draaien en de electronica installeren.
Enkele puntjes van kritiek zijn dat het hoogte roer met schroefjes vast zit in het balsa dit betekend 1 goede tik en het is los.
Dit heb ik dus vast gelijmd.Ook hadden de stuurstangen beter single pull kunnen zijn maar dit is volgens mij wel makkelijk om te bouwen.Ook heb ik 20 gram aan gewicht in de neus hierdoor toe moeten voegen. Het vliegklare gewicht is 110 gram.

Setup:
- 2x 4.7 gram servo's
- MZK Penta 3 grams ontvanger
- 1S 170 mAh LiPo.
Eerst nog even het avondeten op gegeten en toen naar het industrieterrein gereden voor de eerste vlucht.
Ook denk ik dat dat deze niet met een goede Dlg worp te gooien is. Aangezien dan de vleugel zal breken omdat deze niet goed verstevigd is.Maar met een stevige Hlg worp vliegt het ook erg goed.

Maarja, genoeg gepraat tijd voor wat plaatjes. :wink:
Eenmaal aangekomen de Angel op de hoedeplank gelegd en alles aangesloten.
p1010067xw4.jpg

Nogmaals alles gechecked of alles het naar behoren deed en toen was het tijd voor de 1e vlucht:
p1010080hq9.jpg

Een paar In Flight foto's :
p1010069qy3.jpg

63c7mgw.jpg

p1010074wn2.jpg

En tot slot nog een zoekplaatje van de Angel :wink:
p1010081dn4.jpg

Groeten,
Jan-Willem

Ik heb er ook een paar keer mee mogen vliegen.
Nou in 1 woord: Geweldig! :D

Oh ja,ik heb de foto's gemaakt.
Vandaar dat ze niet zo heel duidelijk zijn :mrgreen:

Een DLG worp zal m.i. wel overleven, de krachten zullen wel meevallen bij een spanwijdte onder de 80 cm. Zou het model gewoon vanuit de heup slingeren dus alleen de laatste halve draai van een volle DLG worp. Hij ziet er erg mooi uit !!!

Succes,

Johnny

Gisteren kwamen we door mijn toedoen erachter dat de Angel ook loopings aankan. :lol:
En voor zover ik verstand heb van DLg kan ie een gewone DLg worp met hele draai makkelijk aan.
Zat zo op 20 meter hoogte :D

Ik mag als we gaan vliegen me ermee vermaken,aangezien mijn broer nu een Bonsai heeft die het vele malen beter doet.
Vindt ik niet erg :)

@De GooF

He heb je hem vliegklaar ook gewogen?
Ben eens benieuwd, je hebt toch lichte componenten gebruikt dus 90gram is haalbaar?

Airbus zei:
He heb je hem vliegklaar ook gewogen?
Het vliegklare gewicht is 110 gram zoals ook in de eerste post vermeld.

Airbus zei:
Ben eens benieuwd, je hebt toch lichte componenten gebruikt dus 90gram is haalbaar?
De 90 gram moet inderdaad haalbaar zijn door de stuurstangen er uit te halen en deze te vervangen door een torsie veertje + dynamee lijn.
Door de stuurstangen heb namelijk 20 gram in de neus moeten door voor het zwaartepunt.
De Venus is ook erg mooi,het grote broertje/zusje van de Angel zou daar ook best wel een verslagje van willen zien :wink:

Groeten,

Jan-Willem

Oeps... :oops: gewoon erover gezien :?

hmm dan ff oefen voor zijn torsieveertje te maken en dynamee lijn zien te vinden.

Theo,

Ben je plan hem te bestellen?

Het kan lichter,het hoeft niet. Je kunt ook als je hem koopt kijken hoe hij vliegt, moet er te veel gewicht in de neus erbij dan kun je altijd nog een torsieveertje maken.
Zelf vind ik de Angel met de 20 gram extra goed vliegen.Maarja ieder zo zijn voorkeur.

Groeten,
Jan-Willem

maar is het nou de moeite waard om hem te kopen?
het lijkt mij echt een heel leuk ding!

hier nog even een filmpje van de gebroeders: ding en dong,

[/media]

groetjes!
Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Om kennis te maken met het Dlg gebeuren en je hebt geen zin om te bouwen dan is dit een hele goede vind ik.
Zoals hun in het filmje gooien dat lukt , harder ook maar dan hoor je het kraken.Alleen zo hoog ben ik nog nooit gekomen en ook niet zolang in de lucht.
Dat laatse zal wel aan mijzelf liggen ( gooien,sturen enz.)
Dus nogmaals als je kennis met Dlg wilt maken en niet te veel kwijt wil zijn en niet van bouwen houd dan is dit een goede keus vind ik.Zelf wacht ik het verslag van Theo af van de Venus dat is de grote broer/zus van de Angel deze heeft 4 servo's (de Angel maar 2 en die moet je er los bij kopen) al ingebouwd en ailerons is wel bijna 2 keer zoduur maar volgens mij is dat ook een hele leuke kist.

Groeten,
Jan-Willem

ik heb hier namelijk al 2 servo's liggen en een mooi klein ontvangertje en een klein accu-packje.

hij ziet er erg leuk uit, en dat maakt het lastig helemaal voor die prijs!!

mischien maar proberen??

grt.
Bart

vandaag mijn angels onderdelen samengevoegd ( van bouwen kan je niet echt meer spreken) en ondanks dat ik wat sceptisch tegenover een torsieveertje van 0.3mm stond, die er ook in gefrommeld.
resultaat:

vliegklaar gewicht van 82 gram, met een 250 mah lipo cel.
nu wachten op iets minder wind

Eelco

Ik vlieg al maanden met mijn bonsai die op hoogte en richting torsieveertjes van 0,3mm verenstaal heeft. Doen het nog steeds prima. Ik zou me er niet druk over maken.

Ik ben niet bang dat ze het gaan opgeven, maar ik had alleen niet verwacht dat ze een dergelijk groot effect zouden hebben.

Eelco

over torsie veertjes gesproken,
ik had er nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien bij een DLG, maar ik had bij mijn zelfbouw DLG geen zin in een torsieveertje dus heb ik mooi een elastiekje gebruikt die heb 1 kant op trekt!
het werkt echt perfect!!
:D:D

Die Angel ga ik ook kopen! lijkt me echt top! :D

Elastiekjes kunnen breken en verliezen hun elasticiteit. Torsieveertje niet.
Natuurlijk kan jou oplossing en werd vroeger ook gebruikt bij de Salome bijvoorbeeld.

het moet gewoon vaak gecheckd worden en soms dan vervangen, achja..
ik heb er niks tegen.

Back