Animatronic tank crew 1/16

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door SCANIA 143M 400, 4 okt 2019.

  1. SCANIA 143M 400

    SCANIA 143M 400

    Lid geworden:
    20 aug 2015
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Ter Apel
    Hallo iedereen,

    Ik ben op zoek naar info omtrent het in leven brengen van mijn tank crew: commadant en driver.
    Heeft iemand een link waar het te zien is hoe je door middel van servo's bepaalde arm bewegingen kan nabootsen? Het hoofd bewegen van links naar rechts is niet zo spannend, maar tussendoor ook het hoofd naar beneden of omhoog bewegen wordt al behoorlijk lastig. En of bijvoorbeeld een arm omhoog bewegen, op Youtube staan diverse filmpjes maar niet iets van een soort van voorbeeld.





    Met vriendelijke groet,
    VOLNOR
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2019
  2. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    dit zijn vaak figuren in een grotere schaal zoals 1/6.
    in 1/16 zal het echt een uitdaging gaan worden denk ik gezien het formaat
     
  3. SCANIA 143M 400

    SCANIA 143M 400

    Lid geworden:
    20 aug 2015
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Ter Apel
    Hoi Jan, dat het vaak in de 1/6 schaal is dat weet ik (staat ook in de youtube video vermeld) maar mijn vraag gaat meer over het hoe bepaalde bewegingen tot stand komen. Bij de 1/10 drift cars zie je het wel vaker, dat is ook simpeler te maken door één hand aan een servo aangedreven stuur vast te maken, en een servo onder de bestuurder te maken, en rechtstreeks op de uitgaande servo as het hoofd te monteren voor het naar links en rechts draaien van het hoofd. Het word alleen een stuk complexer om het hoofd naar voren en achter te knikken.

    Is er hier niemand die dat misschien ergens gezien heeft in een topic of video?

    Met vriendelijke groet,
    VOLNOR
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2019
  4. SCANIA 143M 400

    SCANIA 143M 400

    Lid geworden:
    20 aug 2015
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Ter Apel
    Hallo iedereen, ik heb na lang zoeken zelf iets gevonden ( www.churchellcreations.co.uk ) daar heb ik de werking gezien in de schaal 1/6. Nu ik de werking weet kan ik het systeem aangepast in mijn tank crew verwerken, maar dan in (1/16) het klein.

    Alleen nu weet ik wel hoe ik de bewegingen d.m.v. servo's moet maken, zit ik met het volgende dilemma hoe en waar stuur ik de servo's mee aan? Daar zal toch een stukje elektronica in de vorm van een aanstuur print wat geprogrammeerd zal moeten worden.
    Alleen ik kan wel elektronica solderen, maar een schema lezen begrijpen laat staan programmeren dat is niet echt mijn vak gebied als je Construktieschilder bent van beroep.

    Is er hier iemand die dat kan en mij misschien zou willen helpen met de aansturing? Het hoeft uiteraard niet voor niets....bij voorbaat dank.

    Ter verduidelijking, het gaat om 2 crew personen:

    - 1 tank commadant met verrekijker zoals in de youtube video hier boven, hoofd van links naar rechts en naar boven en naar beneden en zijn arm omhoog en omlaag beweegt.
    - 1 tank driver die zijn hoofd van link naar rechts en naar boven en naar beneden kan bewegen.

    Met vriendelijke groet,
    VOLNOR
     
  5. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    misschien moet je droopyke eens om advies vragen, hij heeft hier volgens mij ervaring mee
     
  6. SCANIA 143M 400

    SCANIA 143M 400

    Lid geworden:
    20 aug 2015
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Ter Apel
    Hoi Jan, bedankt....ik zal droopyke eens een pb sturen.
    Met vriendelijke groet,
    VOLNOR
     

Deel Deze Pagina