Ankerketting

• Topicstarter Topicstarter Blusboot_1100
  • Startdatum Startdatum
B

Blusboot_1100

Guest
Goede avond,

Zoals iedereen weet koop je een ankerketting chroom kleurig. Nu zijn ze in het echt bruin (roest) of zwart van het smeer/olie. Nu was mijn idee om de ankerketting: A) zwart te spuiten met airbrush, of B) te laten roesten.

Wat is jullie mening hierover? Wat kan ik het beste doen om alles zo perfect als mogelijk eruit te laten zien? En hoe kan je iets snel laten roesten zonder dat alles vastloopt bij de ankerlier?

Groetjes Eelko

(bouwer Dusseldorf)

je zou eventueel kunnen spuit. maar voor hoever je dan in de problemen komen met je winch das ook mij een vraag. maar een verchroomde ketting zou je kunnen proberen in zoutwater misschien dat dat werkt .. ik weet het niet,

gr,
wouter zzw

Blusboot_1100 zei:
Zoals iedereen weet koop je een ankerketting chroom kleurig.

Dit hoeft niet persé hoor.
Je kunt ze ook in messing krijgen. Om ze te laten "roesten" zijn er middeltjes in de handel.
Harhaus verkoopt dit onder de naam "Brunnerungsmittel. (Misschien is de schrijfwijze niet helemaal correct :oops: )
En ik meen me te herineren dat Conrad het ook verkoopt in de treinen afdeling.

Zijn die chromen kettingen van messing of van ijzer?
Je kan dit makkelijk met een magneetje testen.

Als de ketting uit ijzeren schakeltjes bestaat dan kan je die een tijdje in een zuur leggen tot dat het chroom volledig verdwenen is.
Daarna de ketting goed afspoelen(!) monteren en de rest aan de natuur overlaten. Het roesten gebeurt dan vanzelf wel.

Je kan ook proberen om de ketting kleuren door gebruik te maken van wapenblauw (ik gebruikte dit ook voor mijn wapens te kleuren). Ik weet alleen niet of dit produkt op het chroom zal 'pakken'.

Maar wat ik zou doen is het volgende:
Ik zou de kettingen gewoon mat zwart verven. Als ze dan droog zijn dan gewoon een drybrush met roestbruin er over heen en klaar is kees.

Droop

Iedereen bedankt, ik zie dat er vele antwoorden en mogelijkheden zijn.

Ik ga het antwoord van Droop proberen. Heb zaterdag een airbrush setje gekocht bij Quartel. De Badger 250-2. Ik heb er 2 kleuren bij gekocht. Humbrol satin 55 en matt 82. Hiermee moet ik de klus gaan klaren.

Daarna ben ik nog even naar de apotheek geweest voor wat injectie spuitjes en pipetjes, kosten 0,- euro. Hiermee kan ik makkelijk de verf in mijn pistool krijgen.

Ik heb zaterdag avond even gekeken hoe dat nu in het werk gaat dat airbrushen, had het nog nooit gedaan. Nou daar gaat wel een bus drijfgas doorheen voordat ik het onder de knie heb. Ik vind het effect wel super. Nu nog de juiste instelling vinden van de schroef op de fles en de schoef voor de verf toevoer.

Groetjes Eelko

Back