Another Multiplex Fox conversion

Hallo,
Heb al lekker rondgesurft op het forum al veel bouwverslagen gevonden etc. en goede tips gekregen.

Hier dan mijn bouwdraadje, ook omdat ik toch wat eigen op- en aanmerkingen heb, en vragen, ofcourse!

Oke: foto's en uitleg

Omdat ik mijn Foxje niet doormidden wil snijden, wilde ik maar gewoon hetzelfde principe als EZ* gebruiken: Gewoon oorwattenstaafjes aan de buitenkant in een geul, daar het draad naar servo naar roerhoorntjes. Heb dus heel dun carbon achtig draad, geen metaaldraad. Zag het verschil niet denk ik :p Maar ik kon het wel gebruiken is mij verteld.

fox1.jpg

Zo had ik het hoogteroer uitgestippeld. Ik wil de staart 100% intact houden aangezien die nogal fragiel is heb ik het idee. Ik wou deze twee delen gewoon door 1 servo laten bewegen, onderling vastmaken met ijzerdraad, evt. via servohoorntjes? Daar moet ik nog even naar kijken.

fox2.jpg

CG zit bij die leuke stickertjes, ik moet de rolroeren nog uitstippelen, maar die moeten niet te groot denk ik? Dan vliegt het wat minder wild misschien?

fox3.jpg

Eens, oneens, tips 'n tricks? Ik hoor het graag!

--- Mocht iemand de foto's niet kunnen zien, hier zouden ze gewoon moeten staan: MPX Easystar verslagen ---

Heb de discusworp uitgebrobeerd op een gewone normale Fox, zonder electronica. Wow, dat werkt goed. Nadeel, hij gaat bijna recht omhoog, dus dan op het dode punt gaat ie net als overtrekken ook recht naar beneden, dan trekt ie bij. Dus met servo's kan ik em bovenaan gewoon bijsturen :D

Heerlijk idee, inspirer par youtube (Alwin, robert ;))

Back