Ansmann big bore shocks lekken

• Topicstarter Topicstarter Deadbolt420
  • Startdatum Startdatum
D

Deadbolt420

Guest
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste "serieuze" post op dit forum.
Ik heb een probleem met de schokdempers van de auto die ik bijna helemaal gebouwd heb;
Alle 4 de schokdempers die bij mijn Ansmann X2TE kit zaten lekken.
De voorste twee lekken een beetje maar de achterste verliezen dagelijks toch wat olie.
Ik heb ze al eens herbouwd maar ik zie geen verbetering; het ziet er naar uit dat ze tussen de schokdemper body en het onderste schroefdekseltje lekken.
De olie die ik bij de kit kreeg is 200#; is deze misschien te dun?

Hoop dat ik dit probleem opgelost krijg want het ziet er een cool autootje uit.

Groeten,

hey,

misschien handig om aan te geven of je al met de auto hebt gereden (en eventueel beschadigd)
hoe heb je ze opgebouwd (hopelijk niet het draad gedeelte zo door de rubbers gestoken want dan heb je misschien de rubbers beschadigd)

Zorg dat je alles goed aandraait.
Zorg er voor dat de shock shafts recht zijn.
Check de seals na op slijtage / speling.

Demonteren. Green slime van asso rond de seals doen en idd wat dikkere olie gebruiken.
Green slime vormt een extra film die het lekken tegengaat.

Ik gebruik het bij elke 1/10de.

[FONT=&quot]
hey,

misschien handig om aan te geven of je al met de auto hebt gereden (en eventueel beschadigd)
hoe heb je ze opgebouwd (hopelijk niet het draad gedeelte zo door de rubbers gestoken want dan heb je misschien de rubbers beschadigd)
[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Hey,[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Heb de wagen gewoon enkele malen kort getest op een recht vlak stuk dus van schade kan er nog geen sprake zijn want ben er nog nergens mee tegenaan gereden; wat je met het draadgedeelte bedoeld weet ik niet; bedoel je de veer zelf? Die heb ik zeker nergens doorgestoken.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]
Zorg dat je alles goed aandraait.
Zorg er voor dat de shock shafts recht zijn.
Check de seals na op slijtage / speling.
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Alles is zeer stevig aangedraaid; van eventuele slijtage kan nog geen sprake zijn want alles is zo goed als nieuw.:)[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]
Demonteren. Green slime van asso rond de seals doen en idd wat dikkere olie gebruiken.
Green slime vormt een extra film die het lekken tegengaat.

Ik gebruik het bij elke 1/10de.
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Thx voor de tip! :)[/FONT]

Je moet er een dikker rubberen ringetje in doen, dan is het opgelost. Het is een bekend probleem.
Volgens mij gaat het om ringetje: TU0250-8

Voor details kun je ook contact opnemen met http://www.meijbergmodelbouw.nl/N_frame.html?http://www.meijbergmodelbouw.nl/

Handleiding: Document Details | Big Shock

Ook bedankt voor de tip; ik ga eens kijken wat voor een vervangringetjes mijn plaatselijke hobbyshop heeft!!:)

De draad onderaan de shockshaft kan de seals beschadigen als je die er door steekt. Ik los altijd het capje onderaan voor ik de shaft er door steek. Dan spant er niks en is de kans op beschadiging klein.

De ringetjes die er standaard bij zitten zijn te dun.
Na het in elkaar zetten had ik er ook 1 van de 4 lek, toch nog niet mee gereden.

De draad onderaan de shockshaft kan de seals beschadigen als je die er door steekt. Ik los altijd het capje onderaan voor ik de shaft er door steek. Dan spant er niks en is de kans op beschadiging klein.

hey,

OK, daar zit inderdaad ook nog een klein ijzeren draadje; normaalgezien geen beschadigingen daar dus zal ik beginnen met de o-ringetjes te vervangen!

De ringetjes die er standaard bij zitten zijn te dun.
Na het in elkaar zetten had ik er ook 1 van de 4 lek, toch nog niet mee gereden.

Ik laat zeker wat weten als ik het probleem heb kunnen oplossen!

groeten,

Back