ansmann racing failsave geeft problemen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door m3, 13 jan 2008.

  1. m3

    m3 Guest

    hallo fanaten, na een tijdje niets meer aan de hpi gesleuteld of gereden te hebben, heb ik alles weer uit het stof gehaald, ik denk dat ik een jaar niet gereden heb.

    alles netjes schoongemaakt, starten en lopen opnieuw afgesteld, en lekker gereden, het ging top! na ongeveer een 40 min, kon ik wel sturen maar geen gas meer geven, dus ik d8 servo stuk! @#$@$!!!! mij te koud om buiten te sleutelen dus naar huis, eenmaal thuis alles los, failsave, en ff geprobeerd, alles werkt weer!!

    de failsave geeft dus het probleem, op 1 of andere manier slaat deze vast (doet dus te goed zijn werk) waardoor ik dus niet meer kan remmen of gas geven.... is dit een kwestie van opnieuw programmeren of hebben jullie een andere oorzaak, ik heb nooit problemen gehad met de fs.

    nu is mijn andere vraag, hoe moet je deze ook alweer programmeren, zender en auto aan, op knop drukken en tegelijkertijd ook de rem aktiveren, of is dit bij iedere fs anders?!

    hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik heb ff lekker gereden in zaandam industriegebied, hij reed als een tierelier!!!!!!!!
     
  2. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Loop zonder de fs aangesloten te hebben en met ingeschoven antenne eens weg (30meter ongeveer) bij je auto en kijk of er geen storing plaats vind (motor uit natuurlijk).

    RJ
     
  3. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Is de ontvanger accu nog wel goed? Als die spanning te laag wordt gaat de failsafe ook werken namelijk.

    M.v.g. Mark
     
  4. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
  5. m3

    m3 Guest

    bedankt voor de reakties, ik heb het e.e.a gezocht, en het zou idd kunnen dat de spanning te laag is, maar omdat ik maar 40 minuutjes gereden heb, is dit niet het eerste waar ik aan gedacht heb, straks over een uur is alles weer opgeladen en zal ik even testen.

    ik laat het jullie weten!
     
  6. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    gaat hij toevallig na een paar keer gas geven ook dicht zitten? ik had een soort gelijk probleem en bij mij was de gas/rem servo een tandje verschoven. servo los gehaald en voila...
     
  7. m3

    m3 Guest

    ja idd, ik zal er eens naar kijken want alles opnieuw opgeladen heeft geen resultaat gehad!
     
  8. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    intussen al de oplossing gevonden dan? het is inderdaar vervelend... ben je net lekker aan het rijden... auto stil, klein stukje verder op het zelfde verhaal.
     
  9. m3

    m3 Guest

    nee ben er nog niet aan toegekomen, ik ga straks de servo losschroeven.....ehhmmm hoe zie je of deze is versprongen, zijn er merktekentjes oid?!
     
  10. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    kan geen foto's plaatsen maar als je de servo los schroeft (wel heel voorzichtig en heveltje er af halen) kun je als het goed is boven en onder het kapje er af halen. Het bovenste asje moet je hebben. Aan de binnenkant daar van in de servo zit bij mij op het tandwieletje een klein nokje, en links en recht daar van zitten stops voor het doordraaien. Het nokje moet recht tussen die stops in staan en dan kan hij weer dicht. Wel verstandig om niet alles gelijk terug in de auto te zetten en eerst even te testen of hij nu wel goed reageert. Dan servo even op nulstand laten draaien door zender en ontvanger even uit en weer aan te zetten, servo weer terug plaatsen en dan het heveltje terug zetten op de servo. Hoop dat het niet te moeilijk is maar ik heb het zelf zo gedaan:) Succes!!!
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2008
  11. m3

    m3 Guest

    ik heb alles gedemonteerd, maar kan niets bijzonders ontdekken.......het zal wel een storing in de failsave zijn............
     
  12. m3

    m3 Guest

    ik heb de failsave geprobeerd opnieuw in te stellen, echter volgens de gebruiksaanwijzing moet de rode led knipperen, en hier gaat het al fout, de failsave is dus stuk, bon kan ik niet meer vinden dus garantie van 24 maanden kan ik ook naar fluiten.............

    dan maar een nieuwe.
     
  13. m3

    m3 Guest

    dit bedoelde je toch[​IMG][/URL]
    [/img]
     
  14. m3

    m3 Guest

    [​IMG][/URL]
    [/img]
     
  15. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    ja idd, dat bedoel ik maar werkt dat niet dan? heb je al getest zonder de failsafe er tussen?
     
  16. m3

    m3 Guest

    ja zonder no problemo!
     
  17. m3

    m3 Guest

    heren..........ik heb een nieuwe aangeschaft....helaas weer hetzelfde.....ik begrijp er niets, zou de ontvanger misschien een verkeerd signaal afgeven oid?!
     
  18. Blight

    Blight Guest

    Failsafe's kunnen soms verkeerd werken bij een spanning van 6 volt. Gebruik je 4 cellen in je ontvangeraccu of 5? Dat je ontvanger kapot gaat van een jaar stilliggen lijkt me sterk, dus ik denk dat er iets mis is met je accu. Het kan zijn dat als je goedkope cellen gebruikt en alle servo's tergelijk bediend dat het voltage dan zover daalt dat de failsafe aangaat. Ik neem aan dat de failsafe ook niet meer aangaat nadat hij daardoor eenmaal de remmen heeft ingeschakeld.

    Probeer het eens met een andere accu.
     
  19. Blight

    Blight Guest

    Ik zag net in de handleiding dat de failsafe geschikt is voor zowel 4 als 5 cel accu's. Misschien staat de failsafe ingesteld voor een 5cel accu. dan zal die bijna meteen de failsafe aanzetten als je een 4cel batterij gebruikt.
     
  20. m3

    m3 Guest

    ik gebruik gewoon oplaadbare batterijen, maar hij heeft het altijd gewoon goed gedaan, waaorm zou het dan nu in 1 x een probleem geven, dat begrijp ik niet!
     

Deel Deze Pagina