Ansmann virus truggy :) net binnen

Hallo mensen ,
ik post hier zelden ben meer een meelezer maar ik wou jullie dit even laten weten :

vandaag binnen gekregen :
mijn nieuwste aanwinst een ansman Virus ST truggy kit.
heb de kit voor een messcherpe prijs incl verzenden voor 139 euri binnengekregen. :p:p

Ansmann 554150061 Virus ST Truggy Kit 1:8 - Neu / Ovp | eBay

ik had zoiets van dat kan nooit veel zijn voor dat geld maar daar kwam ik vanavond gauw van terug.

omdat het mooi weer was buiten aan tafel al een deel op zitten bouwen.
en ik ben verbaast over de kwaliteit.
alles kogel gelagerd , metalen tandwielen en zelfs een uitlaatje en tank zit er bij.

bijzonder vind ik dat er voor dit geld de voor assen bij zitten met kruis koppelingen ipv de normale dogbones voor de voorwiel aandrijving.

en nog iets : midden diff zit er ook bij.
echt voor dit geld was dat wel het laatste wat ik verwacht had.

verder bijzonder is de met kogels opgehangen en nastelbare wielophanging.
een en ander is speling vrij af te stellen.

kortom ik ben er erg blij mee en wou dat even met jullie delen als je op zoek bent naar een koopje.
ansman komt overigens van tamiya af.

enigste minpunt : slechte bouw beschrijving.
met een flinke dosis geduld en goed verstand kom je er wel uit.

foto's volgen nog.

motor die ik er op zet : een os max VG 30 of een HPI S-25.
beide motoren heb ik hier nog op de plank liggen. Zuiger en cilinder waren versleten maar deze zijn reeds besteld dus ik kan straks kiezen.

groet

Rob

Foto's

Vandaag heerlijk buiten in de tuin zitten prutsen aan die virus.

zoals gezegd wat foto's

P1020982_zps80a0cc17.jpg

de constructie van die wiel ophanging :

P1020984_zps6af9f140.jpg

P1020986_zpsa5986707.jpg

P1020988_zps6c8a3527.jpg

P1020989_zps0fd82528.jpg

het vordert gestaag :

P1020990_zps7a9826af.jpg

P1020993_zps7670fc65.jpg

De postbode moet nu echt gaan voortmaken met mijn cilinder en zuigersetjes want ik moet de motor er op gaan zetten.
een en ander is onderweg uit The Usa.

ik denk dat de os max VG 30 hier op gaat :)

Moet alleen nog iets gaan bedenken hoe ik de wielen goed ga / kan uitlijnen. Een en ander staat nu nog schots en scheef.

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit...een aantal tips.

- Achter moet je iets toespoor hebben (1/2 graden)
- Voor moet je iets uitspoor hebben (1/2 graden)
- Camber voor en achter 2 graden, je camber achter staat nu zeker niet goed

Zet er niet een te grote motor op, kost veel brandstof en extra snelheid heb je niet echt. Ik weet niet wat je budget voor een motor is, maar een Alpha Club Racer combo met uitlaat is niet duur.

Zet er goede servo's in en zorg dat je diffs goed geshimmed zijn (niet teveel speling in het diff huis en niet teveel ruimte tussen de tandwielen), dan gaan ze niet zo snel kapot.

In Helmond zit een mooie club, Mach One, ga daar eens gastrijden...kost een tientje, fantastische baan en hele gezellige mensen. Zij zullen je met raad en daad helpen zo voorkom je problemen en zal je zien dat je heel veel plezier kunt hebben in deze hobby.

Bedankt Henk ,
budget speelt geen rol ik heb wat meer zakgeld LOL
( ben ouwe poep van 44 )
ik heb hier gewoon nog een goede os max VG-30 liggen en een HPI-S25 die uit een savage komt. Voor beide motoren heb ik nieuwe zuigers en cilinderbusjes besteld kortom dan zijn ze weer als nieuw.

servo op het stuur is er 1 met metalen tandwielen van ca 10 kilo
Had ik ook ergens nog op de plank liggen. Heb die getest en werkt prima.
Die stamt nog uit mijn tijd van modelvliegen.

die instelhoeken erg veel dank.
nu nog een manier om dat rap en nauwkeurig af te kunnen stellen.
differentiëlen en tandwielen zitten nagenoeg spelingvrij stond daar zelf ook erg van te kijken hoe de passing zo uit de doos was.

Bij Helmond ben ik pas eens langs geweest op de motor ( terrein rijden met een yamaha TRX 850 om daar te geraken is niet aan te raden ) en heb daar al met een bestuurslid gesproken. Dat gaat zeker goed komen :D

vanmiddag aan mijn HPI Pulse en Savage zitten sleutelen.
savage : nieuwe gearbox huis nodig ( reeds besteld ) er was iets los geschoten waardoor het huis helemaal uitgevreten was.

pulse heb ik de voorste remschoen die gaar is. ik moet hiervoor opzoek naar een stukje Klinger pakkingmateriaal.

Ziet er netjes uit...een aantal tips.

- Achter moet je iets toespoor hebben (1/2 graden)
- Voor moet je iets uitspoor hebben (1/2 graden)
- Camber voor en achter 2 graden, je camber achter staat nu zeker niet goed

Zet er niet een te grote motor op, kost veel brandstof en extra snelheid heb je niet echt. Ik weet niet wat je budget voor een motor is, maar een Alpha Club Racer combo met uitlaat is niet duur.

Zet er goede servo's in en zorg dat je diffs goed geshimmed zijn (niet teveel speling in het diff huis en niet teveel ruimte tussen de tandwielen), dan gaan ze niet zo snel kapot.

In Helmond zit een mooie club, Mach One, ga daar eens gastrijden...kost een tientje, fantastische baan en hele gezellige mensen. Zij zullen je met raad en daad helpen zo voorkom je problemen en zal je zien dat je heel veel plezier kunt hebben in deze hobby.

Voor het meten van camber en toe moet je eigenlijk een Hudy hebben (dat zou je misschien eens bij Mach kunnen vragen). Wanneer het voldoende is om je camber te meten daar heb je kunststof metertjes voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja had ik gezien zon hudy meter slikkkk beetje duur vond ik voor die ene keer dat ik die gebruik.
kan beter hier zeggen wie heeft er 1 in de regio eindhoven en wil een bakkie bier verdienen ( onder de 18 is het een vlaai oid )

heb het al wat beter gekregen met een winkelhaak om de zaak tenminste ongeveer op 0 te zetten maar nauwkeurig is het niet.

Voor het meten van camber en toe moet je eigenlijk een Hudy hebben (dat zou je misschien eens bij Mach kunnen vragen). Wanneer het voldoende is om je camber te meten daar heb je kunststof metertjes voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
een paar metalen plaatjes maken met een gat er in wat net groot genoeg is dat de meenemers er doorheen passen. (ook netjes afbramen uiteraard. :mrgreen:
draai je die op de auto ipv de wielen. dan kom je met zo'n digitale waterpas oid al behoorlijk in de buurt van een goede afstelling. (die dingen zijn bij de gamma oid wel te koop voor weinig. )
Ok, is niet zo naukeurig als zo'n Hudy set, maar bij benadering wel goed genoeg.

idd ook al aan zitten denken en dan iets maken icm mijn vleugel instelhoek meter die ik nog heb uit mijn modelvliegtijd.

maar ik gok er nu nog even op dat er iemand te lokken valt met dat bakkie bier of lekkere vlaai. De zuiger cilinderbusjes laten tot nu toe nog op zich wachten .

owh ennu evt kan ik er ook een tegenprestatie tegenover zetten :
IK HEB EEN PROFFESIONELE ULTRASOON REINIGER ( van het merk Emag)

zo lokvoer is uitgezet... nu effe duimen dat er een visje hapt....

een paar metalen plaatjes maken met een gat er in wat net groot genoeg is dat de meenemers er doorheen passen. (ook netjes afbramen uiteraard. :mrgreen:
draai je die op de auto ipv de wielen. dan kom je met zo'n digitale waterpas oid al behoorlijk in de buurt van een goede afstelling. (die dingen zijn bij de gamma oid wel te koop voor weinig. )
Ok, is niet zo naukeurig als zo'n Hudy set, maar bij benadering wel goed genoeg.

Met een blokhaak kom je ook al ver.
Onthoud 2mm op 10cm is 2 graden.
De speling in de lagers en ballinks is ook al ongeveer 1'5 graden.
Dus ja zo nouw zal het nooit zijn en zeker niet met zo'n race monster die beter in de lucht vliegt dan op de weg rijd. :cool:

Gr Sander.

ach sander ik kan er nog altijd een piepschuim vleugel voor snijden en er een propeller op knubellen.... :)

heb bij pk racing een tooltje bij besteld bij de zending met de parts voor mijn savage.
van de shop keeper een goede tip gehad hoe ik daarmee icm een rechte houten of stuk alu. hoekprofiel lat zowel caster / als camber goed kan zetten.

tooltje was net zo duur als die vlaai :)
uitleg zal ik nog wel posten als ik het binnen heb.

Laatst bewerkt:
kleine update is er te melden :
cilinderbusje + zuiger voor zowel de os max als de HPI S-25 heb ik binnen.

2 motoren op de plank die nu intern als nieuw zijn .

na wat wikken en wegen zet ik de os max op de Ansmann virus truggy.

Verder van pk model racing het tooltje binnen gekregen om de wielen uit te richten.
Kortom ik kan weer verder.

een en ander ligt even stil want ik ben gevallen met de motor en heb daarbij mijn sleutelbeen gebroken. na ziekenhuis opname + operatie zit ik nu op de bank met 1 arm in een mitella. kortom word vervolgd na herstel

Back