Ansmann Virus

• Topicstarter Topicstarter aadjody
  • Startdatum Startdatum
A

aadjody

Guest
Goedendag,
Ik heb een vraagje. Ik heb een Ansmann Virus met Nitrobull motor.
Hoeveel weet ik niet maar hij heb best veel vermogen.
Het probleem is nu dat het midden, voor of achter differentieel steeds stuk gaan.
Mijn vermoeden is dat het door die sterke motor komt.
Weet iemand of er een sterkere diff te krijgen is.
Het diff van een Savage past er trouwens ook in.

Mvg Aadjody

Heb ook een ansmann virus maar heb die problemen niet. Ook is de zelfde virus met een .28 motor te verkrijgen. Het zou dus niet moeten kunnen. Maar ben verder ook nog maar een beginner. Kan het dus niet zeggen.

Wat gaat er steeds kapot aan de diffs? de kleine tandwieltjes midden-in of het grote tandwiel samen met de kleind die aan de midden-as zit?

Indien dat laatste zal je eens de boel uit moeten shimmen en de lagers controleren op speling.

Hoi bedankt voor de reacties.
Steeds zijn het de kleine tandwielen die verrot draaien.
De tandwielen uitvullen met shimringen heb ik ook gedaan totdat ze te strak draaien en dan weer iets minder zodat ie weer soepel draait.
De tandwielen zijn steeds goed gesmeerd geworden.
Groet aadjody

okee ja want ik heb meerdere ansmann virus gehad en nog nooit dat probleem meegemaakt
Maar je hebt dus zowel olie als vet gehaald en de olie zit in de diffs waar de kleine tandwieltjes in zitten?
Want die moeten helemaal vol tot net onder de rand.
En het vet gaat op op het pinion gear en tandwiel.
Alleen geen vet op je spurgear doen dus het tandwiel wat aangedreven word door je clutchbell/motoer.

En anders moet je even je diffcase's nakijken of ze nog goed zijn(of er geen speling in de asjes zit waar je kleine tandwieltjes op draaien want de diffcase is van plastic mischien dat ze wel een klap hebben gehad na de eerste keer dat het stuk is gelopen

Het achter diff is vervangen door een nieuwe maar de rest is goed. Mag ik vragen wat voor vet?olie je in mijn diffs en schokbrekkers hebt gestopt? Bevalt goed namelijk. Wel grappig dat je zo weet te vertellen dat jij dat hebt gedaan.

Voor 5000 midden 5000 achter 2000.

Omdat je hem bij mij hebt opgehaald. En de auto was van mijn overbuurman.
De shocks weet ik niet meer uit mijn hoofd. Heb je nog nitro nodig? Heb nog een volle blik 25% liggen.

Ja, dat klopt. Maar dat je dat zo met zekerheid kunt zeggen. :o Tornado zeker? Die man die je me hebt aangeraden heeft me gister net verteld dat je beter geen tornado kan gebruiken. Nou denk ik dat dat wel mee valt. Heb dus wel interesse. Maar waarom gebruik jij het niet dan? Heb trouwens dat Picco blokje gekocht. Vanmiddag inrijden.

Nee, geen tornado!! NilsenEster brandstof! Ik ben overgegaan op Merlin brandstof. Volle blik niet aangebroken 20 euro. Normaal in de winkel 27.

Ok, maar wilde eigenlijk ook over gaan op merlin. Ik rij alleen mijn laatste tornado er nog even door. Waar rij je eigenlijk altijd? In groningen of appingedam?

Back