Antene doorgesneden

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hoi ik ben nieuw op het forum en heb al meteen een vraagje:

Ik heb laatst me antene doorgesneden met me rotorblad nu is i ongeveer de helft kleiner.
Moet ik nu de gehele anten vervangen of kan ik het afgesneden stuk er weer aan solderen ?

hoi

volgens mij kan je er gewoon weer een stuk aansolderen, maar je moet wel goed weten hoe lang de antene was als je een verkeerde lengte gebruikt dan wordt het berijk veel slechter
zowel een te korte als een te lange antane in niet goed.

Laurens

Wanneer je er voor zorgt dat de totale lengte van je antenne hetzelfde blijft kan je zonder problemen het stuk van de antenne er weer aan solderen. Die lengte komt niet op precies de centimeter aan maar als er meer dan een paar centimeter weg is dan kan je beter een nieuw stuk eraan zetten zodat de lengte weer origineel is.
Voor de juiste lengtes van je antenne kijk hier even: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=25
Je moet niet vergeten om een stukje krimpkous om de soldering te doen, anders kan er vocht en vuil bij komen wat oxidatie tot gevolg zal hebben.
Het is wel beter om er een hele nieuwe antenne aan te zetten. Als je het afgebroken stuk er weer aan gaat solderen komt er een hard stuk in je antenne. Je zult zien dat juist op die plaats, of eigenlijk er net naast, de antenne weer opnieuw zal breken als hij ergens achter blijft haken.
Als je goed en netjes kan solderen (wel eerlijk zijn!!!) dan kan je een hele nieuwe antenne aan de print solderen. Soldeer je weinig en/of je hebt de juiste spullen niet dan zou ik dat NIET doen. Vraag het dan iemand die wel de spullen en kennis heeft. Er is niets lu#liger dan je heli naar beneden zien komen omdat je antenne niet goed is.

Nou dan soldeer ik hem voorlopig even op de antene.
ik zal in de toekomst de gehele antene wel opnieuw aan de print solderen.

Dit was ik nog vergeten, GEBRUIK BIJ HET SOLDEREN AAN ELEKTRONICA NOOIT EN TE NIMMER S39 OF SOORTGELIJK SPUL!!!!!!!!!!!!!
Gebruik de zoekfunctie van het forum even om meer hierover te weten te komen.

S39 is voor de loodgieter...

Wanneer je antennedraad inderdaad alleen maar door is en je mist geen stuk, kan je hem simpwelweg solderen... niet vergeten daarna de soldeerverbinding af te schermen met een krimpkousje of een stukje tape.

Heren,

De lengte van de antenne is natuurlijk belangrijk. Een ervaring die wij onlangs nog hebben gehad met een sleepantenne bij een F3J wedstrijdkist. Tijdens de electro-winch start is waarschijnlijk de antenne in de parachute terechtgekomen. Na de "jump" is meer dan de helft ongemerkt verdwenen. Bij het normaal op hoogte vliegen heeft dit geen enkel effect, maar indien men ver en laag nog een belletje zoekt is het over en uit met de rijkwijdte, gevolg een totaalcrash. Het probleem is dat men met deze kisten wel gebruik moet maken van deze sleepantenne omdat door de kevlar/kool in de romp deze niet in of tegen de romp kan worden gelegd. Goed vasthouden en opletten tijdens de start is dus het motto.

ik zou er zeker een nieuwe antenne op solderen , helemaal vervangen dus,
ik heb al een ervaring gehad dat de antenne leek te werken en dat dit toch niet het geval was.
met als gevolg een crash.
over hoe de verbinding gerepareerd was durf ik weinig te zeggen (netjes genoeg gesoldeerd) maar feit blijft dat het in dit geval niet werkte en erg veel storing gaf. afhankelijk van de hoek mbt. de heli.
onder de juiste hoek werkte de reikweidte test gewoon maar in de lucht dus echt niet.
mvg
danny

Back