antene

• Topicstarter Topicstarter ralph
  • Startdatum Startdatum
R

ralph

Guest
ik ben een skysport 4 aan het inbouwen de witte draad die van de printplaat naar de antene loopt kan ik die zo verlengen zonder dat gevolgen heeft voor het zend vermogen :?:

m.v.g. Ralph

Het draadje van je zenderprintplaat naar je antenne voetstuk.

als je het draadje verlengt verander je de lengte van je antenne... effect zal dan misschien klein zijn, maar ik zou het er niet op wagen.

Waarom wil je die trouwens verlengen? :roll:

Ik denk dat Ralph bedoeld dat hij een skysport 4 wil gebruiken naast of in een fc18 om een camera te bedienen zonder dat hij met 2 zenders in zijn handen staat. Natuurlijk kun je ook een ontvanger met genoeg kanalen gebruiken maar dit is voor een heli, min. 6 kanalen voor de besturing voor de heli en evt. 2 voor de besturing van de kamera. Maar dan zou een storing van de camera de heli kunnen beïnvloeden. Om dat te voorkomen ; 2 zenders en die bij elkaar "bouwen"en 2 ontvangers in de heli.
Verbeter me als het niet goed uitgelegd is Ralph.

dan kom ik graag kijken hoe die zijn 2 stuurknuppels van zijn heli loslaat om de andere 2 even te bedienen :wink:

worden gegarandeerd spetterende opnames :D

Met een goed uitgebalanceerde heli moet dat lukken, maar een hand heeft ook nog 5 vingers (bij de meesten dan). En jij had toch ook zo'n metalen stekelvarken? Dan weet je ook dat tijdens het vliegen ook nog schakelaars enz. bediend kunnen worden.
Oja, de camera wordt met één knuppel bestuurd. (nu ook al maar die noemt hij ook wel Papa)

Ik wil er al niets meer van horen...Geen goed plan. Twee zenders bij elkaar bouwen, samen op 1 accu (ook al is de ene 35 en de andere 40MHz) is vragen om moeilijkheden. Ooit zoiets met 3 zenders gedaan t.b.v. een robot, moet je zien hoe veel grijze haren je daar van overhoudt!

Als het in de heli gescheiden moet blijven, neem je 1 ontvanger met de kanalen 1 t/m 6 en 1 ontvanger met de kanalen 7 en 8. Beide een eigen accu en de antennes zo ver mogelijk bij elkaar vandaan. Overigens zal de apparatuur van de heli eerder de camera storen dan andersom!

gerard_nl zei:
dan kom ik graag kijken hoe die zijn 2 stuurknuppels van zijn heli loslaat om de andere 2 even te bedienen :wink:

Zal ik dan mijn zender meenemen? Die heeft echt 4 stuurknuppels :?

Jan, ik weet ook niet het preciese ervan, maar nu bestuurt zijn vader de camera en ik denk dat hij dit anders wil doen. Waarom weet ik niet, ik heb hem net gevraagd of hij zelf goed kan aangeven wat hij bedoeldt.

De camera word door imand anders bedient. Dus de gene die vliegt bedient niet de camera. p.s we zijn er al uit wat we wilden weten
hartelijk dank allen.

Back