antenna goblin kse

Discussie in 'Electronica' gestart door sickrider society, 7 feb 2017.

?

Goblin Antenna kse

  1. antenna

    0 stem(men)
    0,0%
  2. antenna

    0 stem(men)
    0,0%
  1. sickrider society

    sickrider society

    Lid geworden:
    25 dec 2011
    Berichten:
    137
    Locatie:
    antwerpen
    vraagje over het plaatsen van de futaba ontvanger antenna's, op een goblin 700Kse

    de goblin 700kse heeft een carbon tailboom en canopy en heb al veel gelezen dat dit voor problemen kan zorgen met je ontvanger antenna's.
    dus had ik er zo'n V-antenna holder opgezet zodat mijn antennas recht naar boven uit de canopy staken, maar als ik de canopy over de heli plaatste zat het altijd in de weg.. nu heb ik die 2 plastic buisjes van de antenna holder verticaal aan mijn tailboom gelijmd en de antenna's daar door gestoken zodat ze onderaan de canopy uitkomen maar kan dit nu ook voor problemen zorgen of is het goed zolang ze maar vrij hangen?
    op de foto waar de zender bijopstaat is te zien hoe de antenna's eerst waren geplaatst. op de andere foto hoe ze nu zijn geplaatst. ik heb er nog niet mee gevlogen sinds ik het veranderd heb.

    graag hoor ik het van jullie
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Carbon geleid, dus schermt het signalen af.
    Je moet de antennes dus zodanig plaatsen, dat je in een normale vliegsituatie niet allebei de antennes tegelijk af kan schermen.
    Je vliegt immers de heli in alle orientaties tov jezelf.

    Zoals je ze in de eerste 2 foto's hebt zitten, zitten ze volgens mij recht achter het frame.
    oftewel, als je nose in vliegt, worden ze beide door het frame afgeschermd.
    Ik zou ze zo ver mogelijk zijwaarts willen zetten..

    De oude situatie is weer wat kritisch omdat je bijna altijd hoger vliegt dan jezelf, dus wordt er ook standaard 1 afgeschermd.
    en blijkbaar is het lastig met de kap ;-)

    Dat los hangen kan in principe niet zoveel kwaad.
    Toch is het altijd beter als je er een stuk antennebuis overheen zet.
    zoals gebruikt op "oude" rc auto's, om de lange antenne boven het dak te krijgen

    Zo weet je zeker dat een eventuele trilling niet na verloop van tijd je antenne breekt.
    dat zwarte stukje is vrij stijf, dat kan het wel hebben. dat laatste stukje, dat grijze, is de werkelijke antenne.


    Dat is ff theorie. Wel belangrijk om mee te nemen in je verhaal..
    Maar mijn eigen trex 600 nitro zit de ontvanger in de neus, beide antennes op de voorkant van het frame geplakt.
    in theorie zou dit relatief simpel af te schermen zijn. toch heb ik er werkelijk nog nooit last van gehad.
    Nu zit er in mijn heli wel een heel stuk minder carbon, dus ook minder mogelijkheden..
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    bij mijn T Rex'en zitten de antennes ook onder de neus, nooit problemen gehad,
    alleen bij mijn Vario's heb ik de antennes verlengt en naar buiten gelegd,
    futaba heeft een 40 cm verlenging, die werkt prima,
    maar voor kleinere heli's doe ik niet ingewikkeld.
     
  4. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    geweldig die kse:koud:
     
  5. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Bij de black thunder is het door SAB standaard zo voorzien dat ze uitkomen waar jij ze nu hebt zitten. Ik heb dit bij de mijne ook en hier nog nooit problemen mee gehad, ook niet bij nose in.
     

Deel Deze Pagina