Antenna Tracking systeem

Hallo,

Ik wil een antenne tracker met OSD bouwen maar loop tegen een paar problemen aan.

De antenne tracker wordt gebruikt om de ontvangst van de gestreamde beelden van mijn octocopter te verbeteren. Ik vlieg met 5S pakketen. Op dit moment gebruik ik het Quanum Telemetry System om het voltage per cel te kunnen monitoren en de stroom te zien. Dit bevalt mij prima. Maar ik wil graag overstappen op een OSD waarop ik de zelfde gegevens kan monitoren.

Bij het MYflydream antenna tracking systeem kun je een extension board kopen die maar tot 45Ah gaat. Hier ga ik het dus niet mee redden en daarnaast kan ik alleen het totale voltage monitoren(niet per cel).

Bij het Immersion antenna tracking systeem kun je de Immersion OSD aanschaffen, maar die gaat maar tot 4S en ook hier kun je alleen het totale voltage monitoren.

Heeft iemand misschien een tip hoe dit is op te lossen zodat ik niet naast de monitor ook nog de Quanum op mijn zender heb?

hi

zonder mij in div trackers en osd,s te verdiepen

hoeveel amp je trekt zal je wel weten

als je het voltage via balance stekker meet van 1 cell

weet je dat je bij ?? 3 volt moet gaan landen

voltage meten kan bij vele osd,s

ook kan je bv sky lark tracker kopen met extra modem en gps [ zonder osd ]
dus zal dat geheel apart draaien van je osd
osd met voltage meter ,en klaar is kees
gr rob

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb eens bij een nieuw accupakket een kapotte cel gehad. Deze zakte heel snel onderuit. Dit zag ik gelijk op mijn Quanum schermpje. Als je alleen het volledige voltage had kunnen zien dan zou het een probleem kunnen opleveren. Immers het totale voltage wekt geen argwaan, maar je trekt de kapotte cel zonder dat je het weet onder de 2,5 volt met het risico dat het voltage van die kapotte cel ineens weg zakt. Hier wordt het riskant.

Ik heb al mijn zenders en ontvangers van Immersion. Het was voor mij een logische stap geweest om ook de antenne tracer te kopen, maar deze is alle behalve plug en play. Het apart monitoren van de cellen is bij alle systemen niet mogelijk.

Ik heb net de manual van de EZOSD bekeken en daar staat 2-4S 50A?
Ook het extensionboard van MYflydream is niet toereikend.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor het Myflydream 12CH antenna tracking systeem. Dit werkt tot nu toe naar behoren. Ik heb alleen het idee dat hij soms niet zich perfect richt.

Voor cel monitoring ben ik helaas gebonden aan het Quanum systeem dus helaas een extra schermpje aan mij zender.

Is de Immersion EZOSD eigenlijk compatible met de Myflydream tracker?

Back