Antenne draad T-rex 450

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
JEZUS! ik ben gecrashed! :(

3 dagen geleden had ik rangetest gedaan en dat was goed.. zelf moet ik toegeven dat mn antenne draad niet helemaal toppie was..
De dag daarna lekker bochtjes vliegen.. ging goed.. zet ik m in stuntmode en ga weer verder bochtjes draaien.. maar zodra ik aardig ver ga (niet verder dan met de rangetest) begint mn staart rond te draaien.. ik doe een beetje gas terug.. maar opeens schiet mn heli naar beneden!

Alles wat aan de tail boom zit is kapot.. het landingsgestel ook en mn bladhouders.
De flybar cage en de seesaw is gescheurd en mijn bottom plate van mn frame is ook kapot..
Uitgerekend heb ik nu 120 euro schade!
Kan iemand mij mischien uitleggen hoe dit komt..? Ik vind dit echt heel rot.. omdat ik nog maar 4 vluchtjes heb gemaakt! :(

Groeten, Nick :(

Vortex zei:
Aawh.. het was de accu ja... maar hoe kan ik eigenlijk weten waneer mn accu op is..?
Op de timer van je zender vliegen!!!

Vortex zei:
begint mn staart rond te draaien..
Die gaat niet vanzelf draaien, misschien een gebroken snaar of een slippende pulley?

Vortex zei:
ik doe een beetje gas terug.. maar opeens schiet mn heli naar beneden!
Je gaf zelf al aan dat je idle up vloog, dan kan je natuurlijk niet je gas dicht doen, als je je zender goed heb ingesteld geef je dan negatieve pitch en gas bij. Je zal een throttle hold moeten instellen voor dit soort situaties, en ook leren gebruiken in noodgevallen. In dit geval had je de schade dan behoorlijk kunnen beperken.

Ik denk dat het verstandig dat wanneer je heli weer is opgebouwd dat je hem door een ervaren piloot laat nakijken om dit soort situaties te voorkomen.

Neej ik bedoel.. mn staart begon een beetje heen en weer te zwiepen alsof de staartservo stoort ofzo..
En ik gaf 1 tandje terug.. en toen ging ie een klein beetje naar beneden en toen opeens helemaal! :(

Wat je nu beschrijft kan echt van alles zijn. Ik denk dat het al met al gewoon een stukje onervarenheid is en toch verkeerde dingen met de sticks hebt gedaan uit paniek, dit is overigens normaal als je pas begint ;)

Neem mijn advies ten harte en laat je heli nakijken door ervaren persoon als deze weer is opgebouwd, desnoods zelfs invliegen.

Het is volgens mij echt mijn ontvangerdraad..
Ik heb niet in eens het gas naar beneden gegooit..
Mn t-rex was een paar seconden on bestuurbaar en de staart swiepte allemaal kanten op en reageerde niet.

Back