antenne monteren

Discussie in 'Model elektronica' gestart door chris huygens, 5 jul 2019.

Tags:
  1. chris huygens

    chris huygens

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    4
    Locatie:
    borger
    Mijn vriend heeft mijn lrp C3-STX pro laten vallen en de antenne is eraf de antenne zelfs is intact maar de kabel is van de moederbord af maar ik kan nergens vinden waar hij moet. Weet iemand waar dat moet of heeft ieamnd er ook een en wil even kijken waar hij moet?

    Alvast bedankt Chris
     
  2. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.528
    Locatie:
    zaandijk
    Chris, foto's graag.
    groet Piet
     
  3. chris huygens

    chris huygens

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    4
    Locatie:
    borger
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    De antenne heeft een kleine drukconnector. Je moet deze op de contraconnector op de print drukken. Doe dat wel voorzichtig, hij moet er zonder problemen op klikken. Past hij niet goed of moet je er veel kracht op zetten dan is het of niet de juiste connector of hij zit niet helemaal goed.
    Waar zit die contraconnector? Ik vermoed dat het kleine printje dat boven op de hoofdprint zit de zender is en dat de connector dat kleine ronde dingetje (bijna) in het midden van dat printje is. De foto is daar niet scherp dus het is niet goed te zien. Die contraconnector kan ook aan de andere kant van de hoofdprint of dat kleine printje zitten. Je zal er even naar moeten zoeken maar het moet niet te moeilijk zijn om hem te vinden.
    Nogmaals voorzichtig er weer op drukken, geen grote krachten er op zetten!
    Succes.
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik verwacht de contrastekker aan de componentenzijde van het kleine printje. Vóórdat je dat printje losschroeft eerst even kijken hoe dit met de hoofdprint is verbonden, vermoedelijk d.m.v. een connector. De contrastekker is rond met aan weerszijden een massalipje.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2019

Deel Deze Pagina