Antenne plaatsing

Discussie in 'F5J' gestart door jeedee01, 21 sep 2020.

  1. jeedee01

    jeedee01

    Lid geworden:
    4 mei 2015
    Berichten:
    26
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende plaatsings mogelijkheden van de antennes. Tot nu toe plaatste ik ze meestal voor de vleugel aan de zijkanten van de romp.
    Nu zijn er ook mensen die hem achter de vleugel naar buiten laten komen.
    Nu las ik op een ander forum dat iemand ontvangst problemen dat met antennes achter de vleugel....

    Graag jullie voorkeuren en meningen
     
  2. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Hengelo
  3. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Of je nu de antennes voor de vleugels uit de romp laat komen, of achter de vleugels: in beide gevallen kan er een moment ontstaan dat de antennes afgeschermd worden door de koolstof vleugels. Bij antennes achter de vleugel zou dit kunnen zijn op het moment dat je (meest waarschijnlijk) in een dalende lijn op je toe vliegt, bij de antennes voor de vleugel als je in stijgende lijn van je af vliegt.
    In mijn optiek een gevalletje van of je nu door de hond gebeten wordt of door de kat...
     
  4. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Heb ze net als Karel achter de romp. Het gebeurt wel eens dat een van de antennes achter de vleugel of flap niet meer zichtbaar is voor de zender.
    Krijg daar van ook wel eens een melding op mijn zender. Dat zelfde geld ook als de antennes er voor de vleugel uitkomen. Maar dat is alleen voor de telemetry. Ontvangst van telemetry reikt minder ver.
    Voor de rest nooit problemen gehad met bereik.
     

Deel Deze Pagina