Antenne rietjes RX

Hi,

Dit is wellicht een enorme beginners vraag maar krijg gewoon geen antwoord gevonden. :rolleyes:
Ik heb een FrSky DR8 II ontvanger op mijn quad.
Hier zitten twee antennes aan.
Op t moment heb ik deze eigelijk gewoon door de poten van de F450 zitten.
Nu vormen ze best een redelijke 90 graden hoek maar ze zitten los.
De antennes zelf zijn niet heel stevig en laatst ben ik door t gras gegaan en ik heb t gevoel dat één van de antennes toen de prop geraakt heeft.
Hij doet t verder nog helemaal goed maar ik wil dit gewoon wat versteviggen.

Wat gebruiken jullie daarvoor? Is dit iets speciaals of echt gewoon en rietje?

Ik zie hier en daar mensen die rietjes gebruiken en wil eigenlijk ook zo iets monteren.
Weet echter niet, kan ik dan de hele antenne bedekken of moet perse t uiteinde onbedekt blijven?

2014-02-23_17.16.09_preview_featured.jpg

Bovenstaande is eigelijk waar ik op doel.

Hoe dan ook alvast bedankt.

Voor zover ik weet:

Je mag de uiteinde bedekken maar alleen met kunstof (of iets anders dat transparant is voor radio golven). Dus GEEN carbon/koolstof/metaal spul.

Ik gebruik van die dunne hobby rietjes juist zodat de uiteinden mooi recht blijven.

Wil je weten of iets 2.4GHz transparant is ? Gooi het in de magnetron. Als het warm wordt is het NIET transparant. Blijft het koel kan je het gebruiken.

Top, dank voor de uitleg! Ga ze straks meteen bestellen

Laatst bewerkt door een moderator:
Op de foto is alleen het laatste stukje daadwerkelijk de antenne. (3,2cm op 2.4Ghz)
Dus zolang dat er buiten uitsteek maakt het niet uit wat het is al is koolstof of metaal dan niet echt aan te raden.

Hobby-in waalwijk heeft buisje. Conrad dacht ik ook.
Korte rietjes. Wattenstaafjes o.i.d.

Back