Dat is een beetje afhankelijk van de heli maar persoonlijk probeer ik altijd de regel te volgen,,,,,, Zo ver mogelijk van de motor en geen gesloten lus maken,,,,, bij mijn DF-04 heb ik de antennedraad met stukjes tape langs het voorste linker pootje naar beneden, over de linker skid naar het achterste linker pootje, omhoog naar de staartbuis, aan de linker kant over de staartbuis naar de staartsteun (dit voor het geval de bladen de staart raken zodat de antennedraad niet stuk wordt geslagen), langs de staartsteun naar beneden tot op een halve centimeter vanaf de onderkant, vanaf daar vrij door de lucht naar de rechter skid alwaar de antennedraad ongeveer halverwege de skid eindigd.
Natuurlijk zou de antennedraad ook vanaf de linker skid rechtstreeks naar de staartsteun kunnen maar dan hield ik teveel lengte over aan de rechterzijde, en afknippen vind ik zelf absoluut geen optie.
Zo zit de antennedraad zo ver als mogelijk van de hoofdmotor vandaan, zit niet in een gesloten lus, en kan niet worden geraakt door de hoofd en/of staartrotorbladen.
Succes en Groeten, André.
EDIT: in
DIT draadje kom ik zojuist hetvolgende tegen,
sietse zei:
om de staart wikkelen levert een slechtere ontvangst op, hoewel het dichtbij nog wel kan zelfs.. Hij moet niet zichzelf kruisen en niet paralel lopen aan carbon. Ook niet IN een carbon buis, want dat werkt als een kooi van faraday en dan heb je bijna geen ontvangst.
dit zou dus inhouden dat de antennedraad inderdaad beter NIET langs de staartbuis geleid zou kunnen worden maar 2x vrij door de lucht van de linker skid via de staartsteun naar de rechter skid,,,,,,,,,,, Ehhmmm bij nader inzien zou de antennedraad dan dus ook niet langs de Carbon pootjes geleid mogen worden,,, dán wordt het wel héééééééél erg lastig waarschijnlijk,,, denk toch dat ik het zo maar houd want tot op heden heb ik persoonlijk nog geen storing bemerkt en het bereik is méér als voldoende.