antenne?

Meestal zit er op het landingsgestel iets waar je hem in kan leggen. In een buisje of brandstof slang.
Anders bij de kleinere helis met een elastiek die om het vertikale staartvlak zit en een kleinstukje brandstofslang.

Elwin

maar op het landings gestel (ski's) loopt hij parallel aan de metalen buisjes, mij is altijd verteld dat je een antenne nooit parallel met metaal mag leggen in verband met storing.
op mijn eco8 is niets te vinden, ook niet in de handleiding.

Groeten Halmar

Je neemt gewoon de buitenkant van een bouwdenkabel en die maak je met bindbandjes vast aan de pootjes van de helikopter. Het einde van je antenne maak je met een elastiekje vast aan het stabilo.

Werkt het beste op een Eco

succes Gr Remco

stabilo? ik ben nog wel een heli-leek in mij aan het weg werken maar die zitten tog altijd op een vaste vleugel vliegtuig.
of bedoel je die vertikale vin, kielvlak :roll: , dat moet in ieder geval lukken.

Groeten Halmar

meeste helis hebben ook een kleine horizontale vin op de staart halmar.
hier zie je hem goed liggen welliswaar op zijn kop :wink:
afb720.jpg

moet ik zo'n ding ook op mijn eco8 hebben, hoe veranderen de vliegeigenschappen? voor/nadeel?

die heli is door mensenhanden gemaakt..................zonde

Groeten Halmar

het draagt niet superveel bij, bij de meeste 3d helis zijn ze ook van carbon met gaten erin om bv bij flips geen extra luchtweerstand op te pikken.

dat zijn tog een soort korte stokjes waar de antenne omheengedraait is?
heb ze wel eens gezien op een boot...

Groeten Halmar

voorbeeld van een antenne volgens het deans principe.
35lshort.jpg

22,5 cm lang en weegt ongeveer 0,4 gram.
deze heb ik nu op verschillende ontvangers uitgeprobeerd en de reikwijdte blijft hetzelfde of wordt beter.
Hoe deze antenne is opgebouwd weet ik helaas niet, wel weet ik dat er in de verdikking een spoel zit.

Het oude type bestond helemaal uit een spoel.
m726.jpg

Deze heb ik nadat hij beschadigd was eens helemaal afgerold en er zat iets van ongeveer 4 meter zeer dunne koperdraad gerold om een soort dunwandig rietje.

Wel worden deze antennes geadviseerd voor alleen electro en dan tot en met de speed 400 achtige motoren.

theo de echte deans antennes worden geadverteerd zonder reikwijdte verlies en geschikt voor alle toepassingen ook heli.
kijk eens op
http://runryder.com/gallery/05860/DSC01420.jpg
de deans antenne is het blauwe ding met wit antennetje wat geplakt is op de zijkant van de tank.
lengte is ongeveer 10 cm, volle rijkwijdte (niet dat je daar iets aan hebt, na 200 meter zie je geeneen heli meer :wink: )

sommige peoples hadden problemen het plaatje te bekijken dus hier is ie
afb810.jpg

Jij meent deze antenne.
all.jpg

Volgens wat ik kan vinden zijn ze hetzelfde of vergelijkbaar alleen misschien iets sterker (zwaarder) uitgevoerd.

Mijn ervaringen met de Azarr zijn dat ik meer reikwijdte heb en een betere ontvangst.

Ik denk dat zo'n antenne ook wel een mooie oplossing is. Heb je niet meer zo'n (veel te) lang oranje draad in de weg bungelen. Die trouwens erg gevoelig is voor slijtage.
Ik heb gemerkt dat je veel aandacht moet besteden met het plaatsen van je antenne, hij zit al snel in de buurt van frame en de kap ed.

Ik heb hem het eerste gedeelte dan ook volledig met brandstofslang afgeschermd met name als die het frame verlaat en langs de kap enzo. Reikwijdte lijkt er niet echt onder te lijden.

De eco heeft dan natuurlijk wel wat minder last van trillingen dan mijn moskito heeft maar toch...

Elwin

idd theo dat zijn ze.

nu nog een verkoopadres in NL die ze heeft in 35 mhz :lol:

Gerard, die grotere helies schoppen wat moeilijker weg hoor!
Of ben je er deze keer op gaan staan?

daar hoef ik niet tegenaan te schoppen die vliegen tenminste fatsoenlijk :wink:

Back