antenne?

Meestal zit er op het landingsgestel iets waar je hem in kan leggen. In een buisje of brandstof slang.
Anders bij de kleinere helis met een elastiek die om het vertikale staartvlak zit en een kleinstukje brandstofslang.

Elwin

maar op het landings gestel (ski's) loopt hij parallel aan de metalen buisjes, mij is altijd verteld dat je een antenne nooit parallel met metaal mag leggen in verband met storing.
op mijn eco8 is niets te vinden, ook niet in de handleiding.

Groeten Halmar

Je neemt gewoon de buitenkant van een bouwdenkabel en die maak je met bindbandjes vast aan de pootjes van de helikopter. Het einde van je antenne maak je met een elastiekje vast aan het stabilo.

Werkt het beste op een Eco

succes Gr Remco

stabilo? ik ben nog wel een heli-leek in mij aan het weg werken maar die zitten tog altijd op een vaste vleugel vliegtuig.
of bedoel je die vertikale vin, kielvlak :roll: , dat moet in ieder geval lukken.

Groeten Halmar

meeste helis hebben ook een kleine horizontale vin op de staart halmar.
hier zie je hem goed liggen welliswaar op zijn kop :wink:
afb720.jpg

moet ik zo'n ding ook op mijn eco8 hebben, hoe veranderen de vliegeigenschappen? voor/nadeel?

die heli is door mensenhanden gemaakt..................zonde

Groeten Halmar

het draagt niet superveel bij, bij de meeste 3d helis zijn ze ook van carbon met gaten erin om bv bij flips geen extra luchtweerstand op te pikken.

dat zijn tog een soort korte stokjes waar de antenne omheengedraait is?
heb ze wel eens gezien op een boot...

Groeten Halmar

voorbeeld van een antenne volgens het deans principe.
35lshort.jpg

22,5 cm lang en weegt ongeveer 0,4 gram.
deze heb ik nu op verschillende ontvangers uitgeprobeerd en de reikwijdte blijft hetzelfde of wordt beter.
Hoe deze antenne is opgebouwd weet ik helaas niet, wel weet ik dat er in de verdikking een spoel zit.

Het oude type bestond helemaal uit een spoel.
m726.jpg