antenne

goeie dag hoe krijg ik de antenne weg gewerkt bij me vrachtwagen en op welke manier kan dat ik wil geen antenne meer zien mvg patrick

Eerlijkheids halve moet ik zeggen dat ik geen truck rijd, maar ik werk zover als het mogelijk is mijn antennes wel altijd weg in mijn rijdende modellen. Ik heb in mijn laatste auto de antennebuis losgehaald en die langs het chassis van voor naar achteren gelegd. De losse draad aan het uiteinde heb ik er met een lus terug naast gelegd en eraan vast getapet (correcte spelling..) Met zwarte kleine ty-wraps (spelling..? :) ) heb ik de antenne buis aan het frame vast gezet. Hierdoor valt de hele antenne binnen de kap en knakt er niks meer als ik een keer omrol. Bij een scale truck zal het om een estetisch aspect gaan neem ik aan, maar het principe is gelijk. Wel is mijn bereik iets achteruit gegaan, maar dat is alleen te merken bij een test buiten en ik heb alsnog 120m bereik op deze manier. Als je de antenne ergens omheen wikkelt dan neemt het bereik wel flink af heb ik gelezen. Dé oplossing zou kunnen zijn om over te stappen naar een systeem met een kortere antenne: een 2.4GHz systeem óf een indoor ontvanger. Deze hebben vaak een kortere antenne omdat ze geen groot bereik nodig hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat dat bij een truck ook geen 100en meters van de zender gereden word. Het bereik van een indoor ontvanger is bij mij bekend als 150 tot 200m.
Jakko

hallo
niet langs je chassis leggen ivm storing door het metaal,
doe stukje dubbelzijdig tape tegen de achterwand van je truck binnenkant
en plak je antennedraad er tegen aan,
zo kan je het altijd nog los halen,
als je de cabine kantelt of voor reperaties,
knip ook nooit je draad af om op lengte te maken,
mvg markioo

Hallo Patrick,

Deze vraag heb je 2 weken terug ook al in dit forum gevraagd.
Ik heb daar een duidelijk antwoord gegeven hoe je het zou kunnen doen.

Back