Antieke Multiplex zender

• Topicstarter Topicstarter Pjoeter
  • Startdatum Startdatum
@ Jan.
Hier is ie dan.
afb14726.jpg

De getoonde ontvanger is een 4 kanaals ontvanger en ik ben bang dat kanaal 5 en 6 bij deze niet zijn aangesloten op de pennen.

Theo, de kanalen 5 en 6 staan inderdaad nog niet op het typeschild, maar je hebt kans, dat ze toch al aanwezig zijn. Er waren blijkbaar nog een heleboel typeschildjes op voorraad toen de ontvanger geschikt werd gemaakt voor 6 kanalen. Deze zijn eerst opgemaakt (De Duitse versie: Wir sind zünig :wink: ).

Trouwens, als de zender voor controle/uitbreiding wordt ingeleverd, is een eventuele uitbreiding van de ontvanger nauwelijks extra werk.

Dear mr moderator, you can close this draadje. :bye:
Al mijne vragen zijn mede dankzij dit forum/draadje beantwoord, en mijn instalatie is nu onderweg met de gewenste uitbreiding. :P

Allen die hierin een bijdrage hebben geleverd, hartelijk dank :thumbsup:

@Corien, waaraan kan ik dat dan herkennen als ik de ontvanger openmaak, ik heb er nog eentje liggen voor speciale oude modellen.

Allereerst: deze ontvanger werkt uitsluitend op zenders, die maximaal 7 kanalen uitsturen. Geeft de zender 8 kanalen, dan werkt kanaal 1 niet meer goed, bij een 9 kanaals zender gaan de kanalen 1 en 2 de mist in.

Om te zien hoe de ontvanger gemodificeerd moet worden om de kanalen 5 en 6 (en eventueel 7) op de stekkerlijst te krijgen is er eigenlijk een foto nodig. Misschien dat Pjoeter zo vriendelijk wil zijn om even een plaatje te maken van zijn ontvanger als deze terug is???

Ik ben wel zo aardig, zodra mijn setje retour is dan pak ik de camera wel even.

Alleen het binnenwerk v/d ontvanger of ook even het binnenwerk van de zender?

@ Corrien; je had mijn email-adres al ontvangen?

Een mooi zendertje man.
Komt het begin van mijn modelvliegen weer terug.
Ik had een combi 80 een zeer moderne zender.
De sport was ook erg goed.
Wees er zo-i-zo zuinig op.
Oude tijden herleven :banana:
Erg leuk nogmaals

We are going retro :P :P :P
Geen computers, gewoon op het handje :P :wink:

Voor een eenvoudig vliegtuigje lijk me dat wel leuk ja.
Het is even offline :oops:
Maar het zou best leuk zijn weer eens een model te bouwen met de spullen van 30 jaar geleden.
Ik zag op de beurs zo'n model staan dat maakte grote indruk op me.(een oude Taxi
Nog een tiptoets zender.
Nu weer ontopic hoor :oops:

Die ouwe zender van mij is letterlijk gered van de stort, mijn vader heeft hem gevonden bij het grof vuil te zamen met een ofroad buggy ( brandstof ) 8O :evil: :lol: :P .De hele meuk heb ik toen gekregen, het karretje heb ik toen helemaal opgeknapt en heb er nog mee gereden. :P :wink:

@pjoetr

(van een vraag een hele tijd geleden in dit draadje)

Mijn 5 kanaals is gewoon standaard: twee sticks en een draaischuif in het midden) Mijn 2 kanaals is nog "nieuw in doos" Ik had em ooit nieuw gekocht en gebruikte em een kleine twintig jaar niet, tot ik daadwerkelijk eens ging vliegen. Na een poosje heb ik mijn huidige EVO aangeschaft.

Back