Antonov An 2

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door thedaveexperience, 4 dec 2017.

  1. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    Er staat al een jaar een grote doos naast het bed...Bij de aankoop van mijn eerste 2 shockflyers zag ik ook een Antonov en dacht die ook wel even te maken. Vond toendertijd de shockflyers al moeilijk genoeg. Met de eerste was ik 7 dagen bezig...was wel mooi geworden, maar door de 3 spuitbussen met kleuren, te zwaar om als een shockflyer te vliegen.
    De Antonov bestond uit heel veel delen, en ik had geen idee, wat te doen met de vleugels. De modellen van causemann zijn goedkoop maar zeker geen ARF. Maar had laatst een ME163 gemaakt, en was toch redelijk gelukt. Die heeft dezelfde bouw body.
    Ja....wacht eigenlijk op de oracover om de ME163 af te maken, maar ben vast begonnen met de Antonov An2. Begonnen met plaatjes en youtube-films om warm te draaien voor dit model. Met de youtube filmpjes aan, begonnen met het lijmen van de body-delen. De ME163 lijmde ik in 1 keer....nu maak ik 2 helften, zodat ik wat servo's aan de binnenkant kan maken.
    Ik vond het heel jammer dat niet iemand op het forum ook een causemann me163 had (of reageeerde) . Dat zou natuurlijk enorm geholpen hebben.
    Maar heeft er iemand op het forum ook een antonov an2 ( evt van causemann), want heb natuurlijk vragen over de vleugels....dat is me nog een raadsel.

    [​IMG]
    Dit zit in de doos

    [​IMG]
    1e helft body geplakt

    [​IMG]
    de 2 helften en middenstuk

    [​IMG]
    Iemand een idee wat ik hiermee kan doen ?

    mvg
    dave
     
  2. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.293
    Locatie:
    Boskoop
    HIER vond ik wat constructie-plaatjes op de Causemann site. De vleugeldoorsnede is misschien verhelderend. Maar voor de rest is het meer van "zoek het uit!". Is het wel bedoeld als vliegend model? (hoewel er wel een zwaartepunt aangegeven staat).
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2017
  3. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,

    Dag Max. Die had ik reeds gezien, maar wilde graag meer zien. Heb intussen wat gemaakt:

    [​IMG]
    eerst de body helften nog wat opgeschuurd

    [​IMG]
    een paar carbonbuisjes aan de binnenkant voor de elevator en rudder

    [​IMG]
    Een dunne strip depron, met daartegen aan: een vierkant vuren latje ipv de meegeleverde platte houten profiel, en de depron strip uit de set, en nog een een kort stuk vuren latje ertegen.
    Leading edge kort stukje schuin geschuurd, en tailing edge 2 cm schuin afgeschuurd.

    [​IMG]
    daarna met ductape leading edge vastgezet, en lijmen maar

    [​IMG]
    dan de achterkant vleugel op maat gesneden en ook met tape vastgezet

    [​IMG]
    tevreden met de vleugel, eerst de onderste vleugel nog maken, en daarna kijken hoe ze mooi vast te zetten.

    Heb intussen ook electronica besteld...alles...servo's op e-bay, de rest bij hobbyking. Daar moet ik even op wachten. Maar eerst die vleugels nog en canopy.....

    mvg
    dave
     
  4. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    @max z Of dit model bedoeld is als vliegend model? Dit is een van de best vliegende fullfuse modellen uit de Causemann stal getuige de filmpjes van Martin B op YouTube. Sowieso ben ik groot fan van de Depron modellen van Causemann...

    Volgens mij ben je aardig op weg met de vleugels... echt veel kun je niet fout doen, zelfs met vlakke platen 6mm Depron wil dit model de lucht in.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2017
  5. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    verkeerde onderwerp
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2017
    bladak vindt dit leuk.
  6. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    De servo's zijn nog steeds niet binnen, en de leverancier verstuurd ze opnieuw. Dus de helften kunnen nog niet gelijmd worden. Maar ben toch vast wat verder gegaan. Heb netjes de dean stekker, en plugjes op m'n ESC gesoldeerd. Daarna helften tegen elkaar getapet, en een gat voor de motor gemaakt, en stuk plastic voorkant meer passend gemaakt. Gat gemaakt met soldeerbout. en afgemaakt met dremel. Begin met onderstel gemaakt , en een stuurwiel aan staartstuk. Ook de achterkant canopy gemaakt en ingeplakt (stukje depron met oracover) .Met rood tape even aan elkaar geplakt , opgestapeld en in elkaar geschoven.....toch al iets meer vorm zo....
    [​IMG]

    gr
    dave
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  7. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,

    Servo's nog niet binnen, maar kan niet meer wachten, want heb servo's liggen....wilde alleen ander gebruiken. In ieder geval heb ik 2 servo's aan de binnenkant geplakt. en de motor stekkerdraden moeten ook in het frame.
    [​IMG]

    [​IMG]
    servo's gelijmd en aan de bovenkant nog een stuk depron eruit gezaagd voor de batterij.

    [​IMG]
    stuurstangen zitten de dicht op de body en er is niet veel ruimte. Ook gebroken staartstuk

    [​IMG]
    prepareren elevator en staartstuk aan beide zijden met 3mm depron geplakt en geschuurd en carbonstaafje erin.

    [​IMG]
    stuk op body vlak geschuurd en elevator gelijmd.

    [​IMG]
    staartstuk sluit mooi aan

    [​IMG]
    rudder vast met scharniertjes

    [​IMG]
    zender aan en rudder en elevator afgesteld

    [​IMG]
    en de motor vastgezet

    [​IMG]
    dan zijn de vleugels de volgende keer echt aan de beurt

    tot zover,
    gr
    dave
     
  8. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    De UHU POR is al weer bijna op. Dat gaat wel snel zeker. In ieder geval een mooi project. Met de AN-2 krijg je een enorme wingarea tot je beschikking... oftewel, op een paar gram meer hoef je niet te kijken.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2017
  9. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    Gisteren de Antonov afgemaakt. Wauw...is wel een ding geworden.
    [​IMG]

    Heb de foto's van de bouw allemaal achter elkaar gezet en er een kort filmpje van gemaakt.


    Allen een gezegend kerstfeest !!!
    En veel bouwplezier !!!

    gr,
    productie prutser dave
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  10. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Ziet er mooi uit. De An2 is een memorabel vliegtuig met een lange staat van dienst dat ontworpen is met vooral een oogmerk: altijd en overal te werken. Low-tech. Fijne kerst!

    PS maak je nog een filmpje?
     
  11. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Er moet absoluut nog een rode ster op het kielvlak!
     
    flymax vindt dit leuk.
  12. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Dag Dries,

    Ben ik het helemaal mee eens, moet nog even rode verf kopen. Er ontbreekt echt wat nu.....

    gr
    dave
     
  13. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Laatste....

    Sterren erop van oracover,
    paar gele strips geknipt van verpakfolie
    zilver/grijze verf, en glasachtige verf,
    en puntjes op de i....

    resultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    gr
    dave
     

Deel Deze Pagina