Aowei yama buggy (26cc)

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn wagen maar vind nergens de oplossing.

Het zit namelijk zo, da wagen start vlot maar valt uit bij het accelereren. Als hij dan niet uit valt heeft hij minder macht. Het is net dat hij een bepaald toerental moet overwinnen om zijn kracht te bereiken.

Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.

Groeten,
Gilles
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 847
Wanneer je de carburateur eens zou schoonmaken dan zal je zien dat er een H naast een naald staat en een L naast de andere naald. H staat voor de Hoge snelheids naald en de L voor de lage snelheids naald. Maar goed als schoon maken teveel werk is, de lage snelheids naald zit het dichste bij de cilinder en de hoge snelheids naald zit dus het verste weg .
 
Wanneer je de carburateur eens zou schoonmaken dan zal je zien dat er een H naast een naald staat en een L naast de andere naald. H staat voor de Hoge snelheids naald en de L voor de lage snelheids naald. Maar goed als schoon maken teveel werk is, de lage snelheids naald zit het dichste bij de cilinder en de hoge snelheids naald zit dus het verste weg .
Ok super! en als hij te rijk staat? moet ik dan de H 1/8 indraaien?
 
en als het niet lukt met de carburateur kijk dan eens s naar je isoltor die kan ook kapot zijn de isolator zit tussen je carburateur en je motor
 
Deze motor en auto is een regelrechte ramp op RC gebied.
Trek geen vergelijk met een FG, HPI of Zenoah of CY.
De motor haalt bij lange na niet het vermogen wat een Zenoah of CY kan leveren.
Ik ken nog niemand die met plezier met de deze auto heeft kunnen rijden.
Degene die ik heb geholpen met deze wagen, heeft na veel problemen de auto weg gedaan en een FG gekocht.
De motor is zeer lastig af te stellen en kan maar net op vermogen komen om de auto rijdbaar te maken.
De afstelling van L naald is heel belangrijk.
De motor moet net iets harder stationeer lopen dan de echte motoren.
Dus de L naald moet iets meer geknepen (dicht gedraaid) worden.
Normaal is dit 1,25 slag open.
Maar bij deze motor is dat meer richting de 1,10.
Beste is de motor goed warm te rijden en dan deze af te stellen.
Zorg dat de auto weer rijd en rijd hem goed warm.
Stel dan de motor af op de L naald.
Stel niet teveel met de H naald zorg dat je 1,5 als uitgangs punt neemt.
Kleine beetjes + of - kan al heel veel uitmaken.

Mocht de motor op een verkeerde afstelling hebben gelopen draai dan de bougie eruit.
Hou de motor op de kop en trek een paar keer aan de trekstarter.
Je zult zien dat er nattigheid uit de bougie opening komt.
Motor met de zuiger halverwege even laten luchten en de bougie even met schuurwol droog en schoonmaken en terugplaatsen.

Let ook even op de stationeer schroef op de carburateur.
Deze moet de gasschuif net open laten staan.
Teveel zorgt voor teveel toeren bij stationeer draaien en kan zo ook de motor laten verzuipen.

Shoke gebruik je tot en met de tweede keer dat je aan de trekstarter trekt.
Meestal hoor je dan al een kleine pruttel.
Shoke er dan direct af.
En de motor moet dan na een paar keer trekken wel aanslaan.
 
ik heb een yama buggy , heb bijna elke dag plezier van dat ding.
moet zeggen dat ik niet echt rustig rijd.
rijd eerder als een bezetene met dat ding , sla geregeld over de kop e.d.
al diverse dingen kapot gehad en de onderdelen vervangen
denk dat ik een duurder merk heb dat die ook niet lang heel blijft
heb erg veel plezier met dit goedkope ding
 
Je geeft het zelf al aan,,,,, je hebt al een boel kapot gehad.
Leuk als je met een aantal mensen aan het rijden bent en jij staat elke keer binnen notime langs de kant met een kapotte auto.

Ik kan je vertellen dat een FG of HPI met een paar aanpassing wel heel blijft.
Deze Yama buggy is geen vergelijk.
Dat hebben wij hier wel gezien tussen de andere wagens.
 
Ja als je tegen een boom aan rijdt dan overleeft een baja het ook niet :D Tot op heden is het mij nog steeds niet maar dan ook echt niet gelukt om iets af te breken door een crash... Alleen normale slijtage zoals cups en steekassen die na een paar jaar "op" zijn, of een rubbertje die kapot is. Maar buiten dat om krijg ik nog steeds niks kapot, en in de jaren dat ik de baja heb heb ik hem niet bepaald gespaard. Ben dan wel benieuw wat voor een crashes jij maakt die een Baja niet overleeft? ( Fg heb ik geen ervaring mee ) Zoals ik al zei met een boom knuffelen overleeft een baja ook niet :rolleyes: frontaal op een stoep rand worden ze ook niet beter van,
 
super jumps maken over eigen gemaakte schansen en heuvels.
crossen en gek doen is alles wat ik doe
hier en daar een draag arm vervangen voor alu delen
 
@phoenix2096 & chris1144,
Zullen we het even OnTopic houden? Merken vergelijken doe je maar in de kroeg.
Ieder heeft plezier met een wagen die past bij zijn/haar budget. Respecteer dat.
 
Ik wil alleen maar aangeven dat de motor op deze auto niet op dezelfde afstelling loopt zoals bijvoorbeeld een Zenoah.
Vandaar dat ik het geen vergelijk vind en dat ik dit heb benoemd.
Ook ken ik de auto van dichtbij.

Topic starter opent niet voor niks een topic omdat de motor het niet juist doet.
Dat is iets wat ook hier geconstateerd is met deze buggy.
Voor het bedrag waar je de auto RTR voor kunt kopen kun je dan ook niet veel verwachten.

De auto valt in de klasse waarin ook de goedkope clone's uitkomen.
En iedereen die hiermee gereden heeft of rijdt weet dat er veel aan kapot gaat.
En een ieder die met deze wagens kosten heeft gemaakt weet dat je uiteindelijk beter af bent met een auto van een gerenommeerd merk qua kosten,,,,,,

Je kunt natuurlijk ook je kop in het zand steken en zeggen dat hij probleemloos rijdt en dat er nooit iets stuk gaat en dat de motor net zo snel en goed loopt dan van een gerenommeerd merk.
En dat is iets wat wij hier proberen aan te geven.
Niks meer of minder,,,,,,,,,,,
 
@Roaldo, Ik heb ook nooit gezegd dat je aan een Aowei geen plezier kan beleven. Het kan mij ook niks schelen waar je mee rijdt ik ben zelf ook begonnen met de dergelijke clonen, iedereen heeft een bepaald bedrag wat hij/zij voor de hobby over heeft en of wat hij/zij koopt is volledig aan hem.

Ik heb ook gereageerd met mijn mening dat een baja vrij hufter proof is en dat ik eigenlijk wel benieuwd ben wat voor een crashes die een baja volgens hem niet overleeft. Heb volgens mij niks gezegd dat het een waardeloze auto is... Maar goed het topic was een paar posts eerder al van onderwerp veranderd onder andere door de TS.

Ik ben het alleen wel volkomen eens met het laatste stukje wat Ronw aangeeft...


@phoenix2096 is het wel zo'n goed idee indien je veel jumps maakt om draagarmen van aluminium eronder te zetten? Althans meestal geeft aluminium niet echt mee, meestal zal dat een gevalletje van buigen of barsten worden.
 
Back
Top