Apache: wie heeft ervaringen of tips (in FMT 12/20)

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door mive, 20 nov 2004.

  1. mive

    mive Guest

    Heb paar maanden terug inpulsief een Apache werpzwevertje gekocht: RG15 ribbenvleugeltje, leuk rompje en bijna 1500mm SW.

    Niet heel erg compleet, maar kwaliteit lijkt goed, wel paar dingetjes minder zoals vleugelverbinding en bevestiging stabilo.

    Wie kan er meer over dit toestelletje vertellen en heeft verbetertips? Zo moet er in FMT van december 2003 een artikel hierover staan. En kan iemand me daar aan helpen?
     
  2. peytr

    peytr Guest

  3. daskieke

    daskieke Guest

    beste,begin dit jaar heb ik me ook een apache aangekocht voor het hellingzwevenmet weinig wind.ik persoonlijk vind dit een zéér goe prijs kwaliteit model en met schitterende vliegeigenschappen...omdat ik de staart echt niet mooi vond heb ik deze gewoon afgezaagd zodanig dat de stabilo boven het hoogteroer kwam te liggen...resultaat:lichter en minder lood in de neus nodig.indien ge foto wilt van het geleverde werk van me moet ge maar eens mailen slappe.zagi@telenet.be
    vriendelijke groeten...
     
  4. mive

    mive Guest

    Heb de Apache inmiddels af: de staart vond ik puur lelijk en heb daar een V-staart van gemaakt (stabilo in twee gesneden en onder een hoek verlijmd). Ongeveer 15 gram lood voorin nodig nu (met 4 x 550mAh-accu).Benieuwd of het gaat vliegen, het weer zit even niet mee...

    Zodra het me duidelijk is hoe ik een foto invoeg zal ik ´m plaatsen
     
  5. mive

    mive Guest

    Foto invoegen lukt me nog niet :oops:

    Maar kan ondertussen wel vertellen dat het een fijn toestelletje is. Niet echt bijzonder kwa prestaties, maar gewoon lekker en betrouwbaar. Afgelopen zomer in Italië mee op de helling gevlogen en dat gaat lekker. Door z'n bescheiden afmeting volstaat een beetje helling al snel. Z'n redelijke prijs dus wel waard.
     
  6. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.482
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ha Michel!

    Goed om weer eens wat van je te horen. Leuk dat je schik hebt van het zwevertje.

    Groet Berrie
     

Deel Deze Pagina