Apaches in aantocht voor 500/600 size.

Er komen steeds meer meldingen op de forums voor nieuwe schaalrompen voor electroheli's. Vorige maand werd al een AH-64 aangekondigd van een fabrikant uit Taiwan, nu worden vanuit de VS nieuwe modellen te koop aangeboden voor 500- en 600 size electroheli's (TREX).

Skyhunterhobby357

Iemand al een pre-order geplaatst toevallig?

Grz. Bone

Apache in aantocht voor Nitro versie 10 cc.

Ik volg al een tijdje de beloftes om met schaalrompen te komen van de Ah-64. We kennen het verhaal van de Indy's kit maar er komen steeds berichten over 500/600 size rompen die in ontwikkeling zijn.

RC Aerodyne - Ultra-Realistic Radio Control Models & Hobby Accessories

Nu zijn er veelbelovende "comming soons" over een nitroversie voor een 10 cc met een flexdrive waarbij het mechaniek 3 graden naar voren kan worden geplaatst. En, het lijkt een D-versie te zijn waarin een TRex 700 of Vario Skyfox moet kunnen passen.

Hier kun je moeiteloos een 4-blads op kwijt, zowel op de hoofdrotor als op de heck.

Een Nederlandse Apache op een redelijke schaal komt dus in bereik van een breed publiek en dat is goed nieuws.

Apache

Ik heb inmiddels contact gezocht met de leverancier en hij is nu aan het kijken of de kit inderdaad geschikt is voor een Skyfox, TRex 700 en soortgelijke heli's. Hij gaat ook meer info sturen die ik hier zal plaatsen zodra het binnenkomt. Met een lengte van ruim 1,65 meter is dit wel een hele mooie maat om veel detail op aan te brengen. Panels en klinknageltjes zitten er in ieder geval al op.

Back