Aparte bodies

Op youtube vond ik de volgende fantastiche link :

hfjSf6caqGM[/media] - Beautiful RC cars

Allemaal erg mooie en aparte bodies. De onderstaande vind ik helemaal super! Weet iemand waar zo iets te krijgen is? Ferrari 512bblm.
1978_LEMANS_POZZI-THOMSON_JMS_512LM_01.jpg

Ik denk dat het schaal 1:10 is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat idd om 1:10 bodies.
alleen zijn ze voor een Tamiya M-chassis deze is korter dan een normaal 1:10 chassis..

je zou op tako tuning kunnen kijken , die hebben meerdere M chassis body's

Heb je al op de sites gekeken die je aan het einde van het filmpje langs ziet komen??
www.barbiere.sakura.ne.jp/
www.grahoo.com
en googlen op REAL M racing projects

Laatst bewerkt:
Hm, dat had ik uiteraard ook zelf kunnen ontdekken. De volgende keer toch maar het filmpje helemaal afkijken voor gelijk te gaan vragen :cool:

Ik heb eens wat gezocht, maar denk dat het een nodeloze zoektocht wordt om een dergelijke body voor 1/10 200mm te krijgen. Erg jammer, het is weer eens wat anders dan de gebruikelijke bodies.

1971_Nurburgring_1000km_KOMUSIN_MULLERS_01.jpg

de bodies zijn dan wel gemaakt voor een Mchassis, maar het zou best kunnen dat de wielbasis en lengte van de body iets overeenkomt met een normaal 1:10 chassis.. ik dacht dat het verschil maar iets van 7 mm was. dat is best weinig imo dus gewoon ff zoeken op M chassis bodies en goed naar de dimensies kijken

en er is ergens op het MBF iemand die een Mchassis heeft met 4wd ( is een speciale uitvoering)
zal eens zoeken op dat topic. die site heeft ook andere bodies.

OK inmiddels gevonden... het gaat om het ABC genetic chassis, is gebaseerd op de M03 van Tamiya is alleen een stukje langer...

die hebben dacht ik ook andere bodies.. www.abchobby.com

Laatst bewerkt:
de meeste bodies die je daar ziet zijn voor de kortste variant van de M chassis, namelijk 210mm. een aantal bodies van Tamiya en HPI hebben echter een langere wielbasis van 225mm, zoals bv. de M03M (M is dus de Medium). Tamiya heeft ook nog de L, die is 240mm.

een gewone 1:10 is 260mm wielbasis, dus de meeste passen er écht niet op. ook zijn de kapjes maar rond de 160mm breed. een Tamiya TA02 en FF01 en 2 zijn tot die wielbasis te verstellen, 240mm dus.. verder is het echt alleen M chassis of 1/12 (205mm)

Inmiddels wel al deze gevonden :

ferrari575.jpg

Kyosho kap, volgens de site verkrijgbaar vanaf week 30 2009, maar hij is kennelijk in 2005 al gemaakt.
Even kijken of die makkelijk te krijgen is. Toch weer wat aparts :D

Laatst bewerkt:
Back