aparte thread voor kant en klare cnc tekeningen

Aangezien volgens mij steeds meer mensen een cnc freesmachine hebben lijkt het me wel iets om een apart sub forum deel te hebben waar men kant en klare frees tekeningen kan plaatsen en downloaden. Mijn schoonvader en ik zijn bijv. nog op zoek naar een mooie kant en klare freestekening voor een 2m 3d-bak.

Nou dat lijkt me ook wel wat, ik heb nog wel wat kant en klare tekeningen en/of Gcodes van diverse modelbouw gerelateerde dingen, en ik wil ze best delen

Ik denk niet dat er iemand zijn werken waar vaak meerdere weken werk in zit hier neer zet zo dat anderen er weer aan gaan verdienen.

Ik in ieder geval niet . :D

Mvg Johan

Ben het ook totaal niet met plotterwelt eens, mijn tekeningen of Gcodes mag een ander best hebben.
Het leukste is dan als een ander ook wat bestanden heeft en die dan ook deelt met anderen
je leert er van en je hebt veel keus.
Ook denk ik als de tekeningen gewoon downloadbaar zijn voor iedereen je er geen geld voor kan vragen, als je dit uitfreest en die verkoopt snap ik best, zo haal je een beetje geld terug voor onderhoud van de frees en voor nieuwe frezen e.d.
en als iemand zegt dat hij er veel tijd in heeft gestoken en dit niet wil delen met iedereen snap ik dat maar dan moet je ook zo,n held zijn om geen illigaal software, muziek of tekeningen van een ander te downloaden, dat doet gewoon bijna iedereen en iemand die zijn "software" niet wil delen maar wel iets van een ander download is gewoon een profiteur.
Trouwens Plotterwelt kon jij tekenen dan ? je vertelde mij dat iemand anders dat voor je deed en dat dit persoon een behoorlijk bedrag wou hebben voor de tekeningen die eigenlijk bij de freesmachine hoorde die ik van je heb gekocht, maar dan zonder tekeningen omdat ik die veel te duur vond.

Laatst bewerkt:
Een alternatief zou kunnen zijn om een catalogus met bv een paar thumbnails van de tekeningen op te zetten. Bij interesse in een bepaalde file kun je dan via PB contact opnemen met de eigenaar en afspraken maken over de voorwaarden van het gebruik.

Ik heb er geen moeite mee om mijn bestanden te delen met bekenden, maar om ze aan Jan-en-Alleman beschikbaar te stellen gaat mij te ver.

Alleen kleine dingen misschien.

Te veel die gelijk alles gaan verkopen. :D

En misschien moet ik ooit nog eens iets er van zelf laten frezen.

Mvg Johan

Back