APC vs Menz props

Hoi,

Wil mijn 16x10 APC vervangen door een houten prop van Menz.

Nu is de vraag welke maat ik moet nemen, gewoon een 16x10 of trekt deze meer/minder wattage dan een APC? iemand hier ervaring mee!?

Mvg, Bennie Wassink

De Menz is een zwaardere last dan de APC door het bredere blad. Als je geen zwaardere belasting wil zal je een kleinere diameter of een kleinere spoed moeten selecteren.
Welke dan precies? dat blijft een beetje gokken, maar ik denk dat een Menz 15*10 dan aardig in de buurt komt. Als je meer trekkracht wil en wat in topsnelheid terug kan is een Menz 16*8 de andere optie.

Zal binnenkort eens wattagemeter aanschaffen. Het gaat trouwens om deze motor:

Hacker A50-14S

Prop 16x8 APC-E 16x10 APC-E
LiPo 5 S 5 S
Volt 17,5 V 17,5 V
Amp. 50,2 A 52,1 A
RPM 6567 6420
Power 879 W 911 W
Contr. X70-SB-Pro

Kan ik ook kijken wat hij aan wattage doet met een volle lipo (21 volt) want volgensmij is dit bij 17.5 v gemeten of heb ik het verkeerd!?

Ik wil vooral overstappen naar een Menz of andere hout/carbon prop omdat de APC nogal de neiging heeft te gaan flexen als je in hover hangt. Je merkt dan dat het vermogen beduidend minder is!
Weet iemand toevallig een adres waar ze carbon props hebben in deze maat(en)?
Of is het niet aan te raden, of juist wel om een carbon prop te gebruiken kwa gewicht, kosten, ect?

Mvg, Bennie

Een 5s lipo blijft niet lang boven de 18.5 volt hoor.. even in het begin maar zakt al snel af.. nominaal lipo voltage is 18.5 volt voor 5s.. vlak na laden zal de spanning bij de 21 volt in de buurt zitten, maar zodra je 'm gaat belasten zal dat snel afnemen..

en heet niet wattage maar vermogen ;)

Als je de APC-e prop te flexibel vind, zou je ook een 'gewone' APC prop kunnen proberen (brandstofprop).

Back