APM 2.7, na herstart draaien de motoren niet meer

Hallo allemaal, ik heb een APM 2.7 van hobbyking, voor mijn Hexa F550. Ik gebruik Spektrum dx7s zender, en Spektrum AR8000 ontvanger (met satteliet).

ik heb het APM board voorzien van voeding middels de 3dr power module. tegelijkertijd heb ik via de usb kabel het board met gebruik van mission planner, volledig geconfigureerd met die automatische wizard. Compas plaatje bewoog ook als het board bewoog, motors draaide als de test knop werd aangeklikt. Dus het board weer ontkoppeld, maar zijn al die instellingen nu wel op het APM board opgeslagen? Ik kan namelijk nergens vinden wanneer die data daadwerkelijk opgeslagen wordt naar het APM board.

Probleem is nu, dat als ik de zender aanzet en daarna de hexa copter, hoor ik de toontjes alsof alles goed is. Ook geen blijvende pieptoontjes daarna meer, gewoon stil. Maar bij het opvoeren van de throttle, gaan de motoren niet draaien... wanneer ik de hexa opstart in esc calibrate modus (met vol throttle, dan reconnect battery, dan laag throttle), draaien de motoren vervolgens wel! Dan reageert throttle zoals jet hoort. Maar bij het opnieuw connecten van de batterij reageer throttle dus niet meer, alsof er iets niet "onthouden" wordt?

Iemand suggesties of ideeen?
Ik weet het niet meer [emoji15]

Hoi Jastas,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het zojuist geprobeerd, maar zonder resultaat. Wanneer ik de accu aansluit, gaat de ontvanger branden (heeft dus connectie met zender). De flightcontroller (apm) gaan direct het oranje en gele lampje branden aan de kant van input. Aan de kant van output gaat het rode lampje knipperen, met tegelijkertijd de esc bindings pieptonen, waarna de rode en blauwe led snel achter elkaar knipperen (voor enkele seconden). Daarna blijft de fc aan de kant van output rood knipperen (steeds 2x snel met heel even pauze ertussen). De linker knuppel "richting", zelfde als gas, naar rechts voor ongeveer 5 seconden geeft geen enkel resultaat (dat is hoe je de fc bind?) Ook de rechterknuppel geprobeerd. Maar helaas.

Nog meer ideeen?
Alles is welkom..! Bedankt.

Voor de zekerheid pre-arm op 0 gezet. En motoren gecalibreerd. Bij het calibreren van de motoren/compas reageerd throttle zoals het hoort. Motor test gaat ook goed. Bij messages niets bijzonders te zien. Zie foto
39f9ea2822f1650b9bac17190d66d647.jpg

Alles lijkt goed (al is dat niet zo, pre-armcheck staat op 0). In alle tests werkt throttle. Ook bij binden met ontvanger, daarna werkt throttle. Maar als de accu weer los gaat en opnieuw eraan, reageert de hexa nergens op.

Alle ideeen zijn welkom.
Ik weet het echt niet meer [emoji17]

Back