apparte voeding voor de ontvanger??

• Topicstarter Topicstarter elvis
  • Startdatum Startdatum
E

elvis

Guest
ik hield het altijd heel simpel, met het bedrading schema van mijn voer boot.
maar ik heb het volgende probleem, ik vaar met 2 motoren speed 500 ( een compleet setje van graupner) en 2 regelaars. maar mijn ene motor draait harder dan dan ander dus hij vaart automatisch meer naar links. maar de onvanger krijgt spanning via een regelaar kan dit zo zijn dat ie daarom naar links vaart?

zal ik dan een apparte voeding voor mijn ontvanger moeten inbouwen?

boot: zelf bouw
motoren: 2X speed 500
regelaars: 2X GM V4R plus bec regelaar vooruit rem achteruit
zender: futuba T-4 EX 4/6/3 35 mHz
ontvanger: robbe
accu: 12 volt 7Ah

Elvis

probleem zit in de motoren.
bijde motoren zijn voor 1 draairichting getimed.
enige wat je kan doen is 2 andere motoren kopen zodat je 1 links en 1 recht's draaiende motor heb.
nadeel is dat ik op de site van graupner geen linksdraaiende 500 motor kan vinden.
mogelijkheid 2 is:
2 540 car motoren met een verstelbaar endbel.

wat de bec betreft.
bij 1 van de 2 regellaars moet je de midelste draad die naar de ontvanger gaat onderbreken.
draadje kanje doorknippen of gewoon uit het stekkertje halen.
wel even netjes afwerken met een krinpkousje of een stukkie silecone slang.

greetz jaimy

Laatst bewerkt:
ja dat stekkertje had ik al door geknipt. maar ik heb nog nooit van electro motore gehoord die ook voor een andere timing gemaakt zijn.maar je zou er niet een apparte voeding in zettendus.

maar ik zou denk ik dan voor een SPEED 700 TURBO 9,6 V gaan en als
ik dan niet lang genoeg kan varen kan ik altijd nog een lichtere motor er in
zetten. maar asl ik deze motoren doe heb ik dan niet meer dat ie naar links gaat?

Elvis

Ps: is het ook in km ph te zeggen hoe hard mijn boot zal varen met deze 2 motoren?

standaard zijn de motoren getimed voor rechtdraaiend.
wil je ze links om laten draaien dan klopt de timing niet ...
een speed 700 heeft alleen maar rechts draaiende motoren.

enige wat mogelijk is zijn 540 car motoren met een verstelbaar endbel.
1 motor hou je standaard en de ander moet andersom aansluiten en dan vertimen dat ie het zelfde toerental heeft.

snelheid wat behaalt kan worden kan ik je niet vertellen dat is aan heel veel dingen afhankelijk..

greetz jaimy

niet proberen hoor, een 700 is veel te zwaar voor een V4....

advies koop 2x 21 turns, of 19 turn vertime bare motoren, als de timing op 0 staat lopen ze li en re even hard... let wel op dat je geen fixed motoren koopt die zijn weer een aantal graden vertimed...

Post ff een foto van t ding, kunnen we samen meedenken...

Back