Apprentice S, a dream to fly

Over dit vliegtuig is ook een ander draadje op dit forum: Apprentice S15e op Electro-vliegtuigen
Misschien ook interessant om te volgen.

Ik heb daar een vraag gesteld over hoe lang je kunt vliegen op een accu en hoe lang het opladen duurt, ik vraag me af in hoeverre je met twee-drie accu's redelijk continue kunt blijven vliegen. Misschien dat iemand hier er een goed antwoord op heeft?
 
Beste Rhoolwerf, er komt geen einde aan de lipo, als je rustig aan het vliegen bent en touch en go's maakt; zeker 15 tot 20 min. Rustig toeren zelfs nog langer.

Happy flying!!
 
De bijgeleverde lader kan hem in een dik half uur weer vol laden.

Dat is wel op 220 met een 12v voeding.

Met een accu weet ik het nog niet. Ik heb de mogelijkheid nog niet op de club gehad, want ik ben net lid sinds vandaag.;)
 
Zo dat was weer een mooi avondje vliegen gisteren. Met een groot deel van de bekende vliegers nog even een mooie avond meegenomen. Ja!! en weer een nieuwe trotse eigenaar van een splinter nieuwe Apprentice! Out of the box en geen vlieg ervaring, behoudens een beetje op de Sim. Na enige controles van zender en afstellingen kreeg ik het verzoek om hem voor de eerste keer de lucht in te brengen. ging allemaal volgens plan en de tweede vlucht was voor de eigenaar. Hier bewees de Apprentice zich weer! met enige coaching ging de vlucht heel aardig en zelfs de landing verliep vlekkeloos! Wat een geweldig toestel!

Gr, George
 
Vorige week even uitgeprobeerd, de Apprentice-S kan ongeveer 45 minuten vliegen, gebruikmakend van een HK "B"spec 3s lipo van 4400mAH van 7 Euro. Gebruik makend van een Quanum telemetrie setje geland met 21% reserve in de akku. Dit alles gevlogen met de apprentice-S INCLUSIEF de standaard drijverset. Ik verwacht dat de Apprentice-s zonder drijvers, maar met wielen, ongeveer een uur in de lucht kan blijven, met dezelfde akku.
 
Ja dat ging prima gister!
De nieuwe trotse eigenaar van de Apprentice S is mijn buurman. Hij had de avond ervoor een rondje gevlogen met m`n Glasair. Dat ging goed, al moest er heel soms toch even ingegrepen worden. Buurman was gelijk verkocht, en de volgende dag direct de Apprentice aangeschaft.
We hebben het toestel samen even in elkaar gezet, en `s avonds heeft George de maidenvlucht gemaakt. Daarna was buurman aan de beurt. Nou dat ging vrijwel perfect! Mondeling een beetje corrigeren, voor de rest ging het bijna vanzelf. Zelfs meteen z`n eerste landing gemaakt, ging behoorlijk snel, maar op 3 wielen en zonder brokken. Dat noem ik een geslaagde eerste vlucht ;)
 
Ja heeft die de apprentice mooi man nog 1 er bij lollll
Me zwager vondt het een super avondje was ook erg leuk met zijn allen alleen jammer dat de N11 afgesloten is haha pff

Ik gaat morgen even de prop monteren op de zelfbouw.
Is kijken wat die doet ik hoop dat die dan wat beter vliegt.
 
Hoe lang heb je ruwweg nodig om de accu weer op te laden?


Met lipo accus laad je meestal op 1C, soms minder. Dat houdt in dat je de accu op 1x zn eigen vermogen laad. Heb je een accu van 2000 mah dan laad je die op 1x 2000 mah= 2aH. Hoe minder hoe beter, 0,5C kan ook. Dan laad je dus op 0,5x2000 mah = 1Ah.

Aan het einde van de laadtijd gaat de laadstroom langzaam omlaag en daarom zal de laadtijd op 1C rond de 1 uur en een kwartier liggen.
 
Ik heb ook een tijdje geleden de Apprentice gekocht.
Ik heb nu 1 keer gevlogen (zonder vliegtuig ervaring) en moet zeggen dat het erg goed ging.
Alleen de landing ging niet zoals ik wilde, over de kop en eindigen met een flikflak :rolleyes:
Gelukkig geen schade aan over gehouden....
Maar wat een leuk vliegtuig om mee te beginnen.
 
Back
Top