Aquacraft Supervee 27 Brushless

Gegroet mede-forumers! :)

Ik heb tot nu toe alleen iets met rc auto's gedaan, maar nu wil ik ook eens een boot.. Ik heb een beetje rondgekeken en ik zag een Aquacraft Supervee 27 Brushless. Maar omdat ik TOTAAL GEEN verstand van boten heb, vraag ik jullie om hulp. :D

- Is deze boot iets? ( Goede kwaliteit etc. )
- Hoe snel loopt deze boot ongeveer? Ik weet wel dat ie snel gaat, vanwege zijn brushless motor, maar iemand enig idee hoeveel km/h?
- Waar moet ik op letten als ik een boot koop? ( Elektro )
- Op sommige sites zag ik iets van: Je hebt 2 accu's nodig, 6 cell tussen de 2000 en 3000mAh, ik snap hier niks van, wat maakt het nou uit als je een accu met meer mAh er indoet?
- Als ik nou de Supervee 27 koop, zou ik dan gewoon mijn accu's kunnen gebruiken die ik ook in mijn auto gebruik? Ik heb deze accu's: Team Orion Rocketpacks 7.2V 4500mAh

Alvast bedankt voor jullie tips! ;)

Even wat antwoorden:
- In de U.S. zijn ze aardig lovend over deze boot. De kwaliteit van de hardware van de boot is voor een kant en klaar model aardig goed.
- Rond de 35-40 km/u
- Dat je groot genoeg vaarwater in de buurt hebt en dat je de tijd neemt om de boot goed af te sluiten voordat je gaat varen (het kapje vast tapen).
- Als er 2 accu's parallel in liggen, zou je ook op 1 accu kunnen varen, maar dit komt de gewichtsverdeling van de boot misschien niet ten goede. Daarnaast komt het de vaartijd altijd ten goede als je dezelfde accu's gebruikt.
- Die accu's voldoen inderdaad prima!

Heel erg bedankt voor je reactie Dirk Jan! Hier heb ik al heel erg veel aan! :)

Ik dacht wel dat ie een iets hogere topsnelheid zou halen, maar dat komt omdat ik tot nu toe alleen met auto's bezig ben geweest...

Wel nog een vraagje, je zegt: "en dat je de tijd neemt om de boot goed af te sluiten voordat je gaat varen (het kapje vast tapen)."
Moet ik dat iedere keer gaan vast tapen? Zit er geen knopje of iets?

En, deze boot leek me wel iets, maar als iemand iets beters weet, zou ik dat graag horen! :D ( Ik heb namelijk 0.0% ervaring met boten )

ik vind persoonlijk de boot wat aan de dure kant.
ondanks dat is het een prima boot.

de kap moet je inderdaad dicht tapen.
dat is de enige manier hoe je de boot waterdicht krijgt.
want water wil je niet bij elektronica hebben

greetz jaimy

Ok, ik betaal liever veel voor een goede boot, dan niet zo veel, wat tegen niks kan..

Dat tapen, lijkt me wel lastig, maarja, het is nou eenmaal zo..

Als iemand iets beters weet, graag melden! :D
En, waar kopen jullie je boten? ( Site )

Als ik dat zo zie, is ie idd best duur.. Weet iemand misschien iets goedkopers? ( Wel goede kwaliteit )

Uit de States laten komen misschien?,en lijkt me een hele goeie boot,met 2x 8,4 volt akku`s erin gaat die nog sneller!!,)misschien ook iets voor mij,eerst maar met een goedkoop ding kijken of water iets is voor mij misschien :-s )

Laatst bewerkt:
uit de states hoeft niet persee goedkoper te zijn.
als ie word gepakt bij de douanen dan ben je behoorlijk duur uit.
zowiezo 19% btw
en nog de invoerkosten.
uiteindelijk kan je hem dan goedkoper hier in NL bij een modelbouwwinkel bestellen.

ik zelf ben niet kapot van de supervee.
voor het zelfde geld bouw je een snel varende mono 1 wat sneller en stabieler vaart dan de supervee..
en misschien bouw je voor het geld nog wel een mono 2.

1 van mijn laatste bouw opdrachten die ik heb gehad was een mono 1 die was vaarklaar voor 200 euro afgelevert(zonder zender en ontvanger uiteraad) en op de testrun heb ik hem op 68 ECHTE kilometer's per uur geklokt.

greetz jaimy

@ Mikebike, laat me weten als je een boot koopt! Ik ben namelijk totaal nieuwe met boten, net zoals jou, en ken me alleen uit met auto's..

@ Jaimy, 200 euro, vind ik niet echt duur.. Maar, wat is een mono 1 en mono 2? ( Verschil tussen de vorm ofzo? )

En, hoe heet die mono van jou dan? Heb je er nog speciale dingen ingeduwd, of gewoon standaard motor wat erbij zat?

Alvast bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Owja, en Jaimy? Zou je heel kort ff kunnen zeggen wat volgens jou iets goeds is voor mij?

Voor 200 euro, en dan al 68 km/h vind ik tamelijk snel.. Weet je misschien iets voor rond de 150 euro? Zonder zender en ontvanger, die pak ik dan wel van mijn auto.. :)

mono 1 is een klasse net als mono 2.

hier een lijst van de klasse die er zijn.
mini mono , mono1 , mono2 , mono3 , mono unlimit
mini hydro , hydro1 , hydro2 , hydro3 , hydro unlimit
mini cat , cat1, cat2 , cat3 , cat unlimit
mono s-7 en mono s-14
hydro sh-7 e hydro sh-14

mini 7-8 cellen max bootgewicht 750gram.
1 7-8cellen
2 9-12 cellen
3 13-18cellen
unlimit alles meer dan 18 cellen
s/sh-7 7cellen met borstel motor aandrijfing
s/sh-14 14 cellen met borstel motor aandrijfing

romp type
mono = deepvee modellen.
hydro = hydroplane's/outrigger
cat = catamaran/F1 tunnel outboard

de mono die ik in opdracht had was een nostep1 van hydromarine.

neem via msn even contact met me op dan help ik je daar wel even verder met het zoeken van een bootje.

greetz jaimy

Ok, ik snap het! :)

Dan ga ik dus voor een mono1, denk ik.. Dan kan ik namelijk mijn accu's gebruiken die ik nu voor mijn auto ook gebruik..

Ik heb je toegevoegd op msn, als dat tenminste klopt, want ik heb gewoon dat email-adress in je profiel toegevoegt..
Als dat hem niet is, zou je hem dan even naar me willen sturen, of anders add mij:

Laatst bewerkt:
Persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van de SV27. Voor die prijs kan je al een heel goede en snelle boot samenstellen. Hij is ERG traag voor een mono2 boot. Volgens mij rond de 40km/h terwijl een goede mono2 in ovaalracen de dag van vandaag ruim 80km/h gaat.

Verder is de romp héél erg zwaar. De regelaar is nogal zwak met z'n 40A.

Een mooie tweedehandse boot van MHZ, Hopf , H&M , ... enz is makkelijk te vinden en zal veel beter en sneller varen dan de SV27.

Just my 2cents.

Wat is er nu makkelijker voor een beginner dan een RTR??,en gelijk een bruschless met 45 A regelaar is volgens mij snel zat om te beginnen,en met meer snelheid heb je ook een grotere vijver nodig..(En gelijk een nieuwe,geen afgelikte 2e hands.)
my 2 (euro) cents..
We zullen zien!

Wat is er nu makkelijker voor een beginner dan een RTR??,en gelijk een bruschless met 45 A regelaar is volgens mij snel zat om te beginnen,en met meer snelheid heb je ook een grotere vijver nodig..(En gelijk een nieuwe,geen afgelikte 2e hands.)
my 2 (euro) cents..
We zullen zien!

Waar zegt BYTE dat hij een RTR zoekt ?

En wie een RTR zoekt kan alleen RTR kwaliteit verwachten. Ik zeg alleen maar dat je voor de prijs van die SV27 een héél mooie boot tweedehands kan kopen en niet afgelikt zoals hierboven staat. In die prijsklasse staat internet vol van prachtige nagenoeg ongebruikte goede boten.

Het probleem met de SV27 is dat je die 40km/h héél snel gewend bent en na een paar weken al aan het zoeken bent om de snelheid op te drijven wat dus moeilijk zal worden met die 40A regelaar. Andere regelaar kopen dan maar en het spelletje begint aardig duur te worden.

Gouden raad van Tante Kaat : koop meteen een goede en snelle boot voila. Met een snelle boot is gas lossen geen probleem MAAR met een trage boot kan je niet gas bijgeven wanneer je reeds met 40km/h WOT geeft.

En wie geen plek heeft om mono2 te varen die kan best een mono1 kopen. Een goede mono1 vaart toch ook al gauw 60km/h wat net snel genoeg is om het leuk te maken en net niet traag genoeg om tijdens het varen een sigaret te rollen.

Eerste post zegt hij toch dat hij er geen weet van heeft..(net als ik,wat is een mono1 of 2 :confused:?)
Vandaar dat een rtr me een mooie manier lijkt om kennis te maken met bootjes..
Heb jij wel eens een Aquacraft in het echt zien varen dan?,op filmpjes lijkt die best hard te gaan,tenminste hard genoeg voor mij als beginner..(we zullen zien,ik wil er 1 aanschaffen:D)

Eerste post zegt hij toch dat hij er geen weet van heeft..(net als ik,wat is een mono1 of 2 :confused:?)
Vandaar dat een rtr me een mooie manier lijkt om kennis te maken met bootjes..
Heb jij wel eens een Aquacraft in het echt zien varen dan?,op filmpjes lijkt die best hard te gaan,tenminste hard genoeg voor mij als beginner..(we zullen zien,ik wil er 1 aanschaffen:D)

Zie post van jaimy op de vorige pagina van dit topic:

mono 1 is een klasse net als mono 2.

hier een lijst van de klasse die er zijn.
mini mono , mono1 , mono2 , mono3 , mono unlimit
mini hydro , hydro1 , hydro2 , hydro3 , hydro unlimit
mini cat , cat1, cat2 , cat3 , cat unlimit
mono s-7 en mono s-14
hydro sh-7 e hydro sh-14

mini 7-8 cellen max bootgewicht 750gram.
1 7-8cellen
2 9-12 cellen
3 13-18cellen
unlimit alles meer dan 18 cellen
s/sh-7 7cellen met borstel motor aandrijfing
s/sh-14 14 cellen met borstel motor aandrijfing

romp type
mono = deepvee modellen.
hydro = hydroplane's/outrigger
cat = catamaran/F1 tunnel outboard

:)

Fotootje van de mijne,ziet er goed uit,lijkt snel...???(weet ik nog niet,want hij heeft nog geen waterdoop gekregen:oops:
imgp4222mp5.jpg

bootje ziet er idd erg leuk uit.wat voor motertje zit erin?en tape wel goed je kap dicht.
groet patrick

Back