AR 6200 voor zwever geschikt ?

Als deze ook worden gebruikt voor heli's en vliegtuigen, dan zou ik het zeker doen. Het beste is dan om even een range-check te doen, om te zien wat je reikwijdte is van de ontvanger.

Volgens de handleiding zou een AR6200 met sateliet ontvanger juist meer ontvangst moeten hebben, omdat dat ene extra ontvangertje het zou vergroten. Kwestie van uit proberen is de beste optie.

Dan is het simpel he, en je weet dat de DX-zenders meerdere modellen kan programmeren.

Behalve de DX4 en de DX5, vanaf de DX6 serie en hoger kan je er van alles in zetten. Daarom heb ik liever de DX-zenders van Spectrum, uitzonderingen daar gelaten, want een Graupner of Devo zenders kunnen dat ook wel, alleen zit je dan met de ontvangers ervan. Een ander voorbeeld, de KDS ontvangers kunnen dus NIET met een Spectrum overweg, omdat de KDS zenders weer geheel anders zijn geprogrammeerd.

Het scheelt je wel in aanschaf van diverse zenders, en je kan er maar 1 tegelijk gebruiken :)

Ik heb zelf laatst nog een zogenaamde Parkflyer , de AR6115E ontvanger op mijn KDS heli gezet, zat bij de DX6I in het pakket als bonus. dat scheelt ook weer nieuwe ontvangers aanschaffen.

Toch wel handig als je spare-parts in huis hebt, als een oude ontvanger zegt : "ik ben de weg kwijt" , je kan dan nog altijd door vliegen of rijden ;)

Back