Ar 7100r

Ik heb net twee mooie AR7100R ontvangers gekocht. Nu dacht ik dat in de ontvanger een spanningsregelaar was ingeboud zodat je direct met een 2S lipo kan vliegen.
Maar na het lezen van het boekje kwam ik er achter dat alleen de gyro en gasservo worden teruggeregeld naar 5.2V. De rest van de servo's zijn dan belast met 7,4V.
Ik heb zelf altijd 4,8V NIMH accutjes gebruikt in mijn vliegtuigen en heli's. Dit gaat prima maar de AR7100R ontvanger mag volgens het boekje absoluut niet gebruikt worden met een 4 cellen NIMH accu omdat de 5,2 V voor de staart en gasservo niet gehaald kan worden.

In de heli heb ik de volgende servo's zitten

3x 3151
1x 9351
1x 9253

Kan ik nu het best kiezen voor een 5 cellen (6V) NIMH accu? Of zijn er nog (goedkope) andere oplossingen??

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten met de AR7100R? Bijvoorbeeld de governer?

Groeten Martijn

Ik heb een AR7100 en een AR7100R, jouw servo's kunnen alleen niet op 8V, mijn cyclic servo's wel (niet officieel maar kan wel :) ) en deze komen dus direct van de LiPo op deze manier.

Wat je het beste kan doen is een regelaar tussen je LiPo en je RX zetten.
Ik heb als je interesse hebt nog wel een FlightTech 8A regelaar liggen welke instelbaar is van 5 tot 6,5V

De 5,1 V regulator is een beetje een miskoop geweest aangezien de ontvanger minimaal 5,5 volt nodig heeft:S

Maar nu heb ik een kleinere regulator gevonden die wel 6V kan geven. Aan deze regulator een normale JR stekker om in de ontvanger te pluggen.
Aan de AR7100R zit echter een externe kabel om de spanningsbron aan te monteren.

Kan ik ook de spanningsregulator gewoon in de ontvanger pluggen zodat de ontvanger de spanning voor de Gyro doet terugregelen naar 5,2?? Of moet dit via de externe kabel?

Ik hoop dat jullie mij dit kunnen uitleggen!

Martijn

De 5,1 V regulator is een beetje een miskoop geweest aangezien de ontvanger minimaal 5,5 volt nodig heeft:S

Maar nu heb ik een kleinere regulator gevonden die wel 6V kan geven. Aan deze regulator een normale JR stekker om in de ontvanger te pluggen.
Aan de AR7100R zit echter een externe kabel om de spanningsbron aan te monteren.

Kan ik ook de spanningsregulator gewoon in de ontvanger pluggen zodat de ontvanger de spanning voor de Gyro doet terugregelen naar 5,2?? Of moet dit via de externe kabel?

Ik hoop dat jullie mij dit kunnen uitleggen!

Martijn

Had dan geluisterd naar mijn advies inzake de flighttech dan had je jezelf die miskoop bespaard. je kan dus geen spanning geven zonder de 2 dikke kabels vd RX te gebruiken daarom ook mijn advies voor de FlighTech. met de regelaar die je nu hebt gekocht heb je dus weer een miskoop ben ik bang

Ik had hetzelfde probleem.
Ik heb gekozen voor een 2S lipo met een Turnegy 8A UBEC.

Ik heb voor zo'n zware UBEC gekozen omdat ik een stickbanger ben.
Maar gezien jouw setup qua servo's ben jij dit niet.
Dan zou de 3-4A setup genoeg moeten zijn, hoewel wel aan de krappe kant.
Exacte berekeningen heb ikzekfs helemaal niet. Het is meer een gevoel.

Welke piekstromen kan hij aan?

Maar hoe kan jouw ontvanger MINIMAAL 5.5V nodig hebben.
NiCAD's leveren dit alleen maar in het begin als ze helemaal vol zijn.
Jouw Duralite setup zou prima moeten werken.
Alleen dan niet de AR7100 step-down uitgangen gebruiken maar de normale.
Je kan namelijk kiezen :D

P.S.
Als ik mijn Turnegy op 5.1V zet doet alles het nog prima.

[Edit]
En NU bedenk ik me pas dat je de AR7100 hebt,..... net wakker :oops:
Onder de 5.5v werkt de step down niet meer.......
Maar uiteindelijk heb ik ook het risico niet genomen en vlieg nu op 6V.

Laatst bewerkt:
De regulator die ik nu heb kan piekstromen van tot 5 A aan als de beschrijving moet geloven. Maar in het boekje van de AR7100R staat dat een Trex 600 Op full 3D extreem gevlogen slechts een piekstroom van 2,2 A haalt. Aangezien ik niet zulke extreme dingen kan met mijn heli zal de stroom ook wel laag blijven:)

Back