AR 7200 BX vraagje

Discussie in 'Flybarless' gestart door guyken, 12 nov 2017.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    Ik kreeg hem heel moeilijk gebonden met mijn DX18 . Uiteindelijk dan toch maar als ik door het programma ga van A naar H en dan naar de I wli dat gaat niet ? Ook een factory reset ( 10sec induwen) lukt ook niet ?
     
  2. frank1960

    frank1960

    Lid geworden:
    1 apr 2012
    Berichten:
    306
    Locatie:
    nijmegen
    opnieuw binden en ga er met binden eens een flink eind vandaan staan, niet te dichtbij dus, wil nog wel eens helpen
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    K heb er vandaag een sattelietje aan gehangen en heeel ver gaan staan , binden ging goed nu maar hij doorloopt niet het hele programma . De punten die wel werken zijn type servo enz maar van zodra je iets moet instellen zoals end points dan is het gedaan , dat doet hij niet ?
     
  4. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Volgens mij zit je in het parameter menu... ( status led knippert).
    Die gaat ook maar van A tot H .

    Je moet in setup menu wezen ( status led continu aan ) .
    Dus setup knop gedrukkt houden tot led A continu blijft branden, dan zit je in het setup menu.
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    Potvolkoffie zeg . Ik hoop dat het dat is . Morgen proberen .
     
  6. frank1960

    frank1960

    Lid geworden:
    1 apr 2012
    Berichten:
    306
    Locatie:
    nijmegen
    :):) denk dat je gelijk hebt bones7
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    En ja idd het was dat , oef . Dacht al dat het defect was . Ik ben ook niet vertrouwd met deze . Heb al 3GX - Vbar - tarot ZYX-S - Bavarian demon en de allereerste beast -x maar dat is lang geleden . Nu zit ik ergens vast met de juiste swash beweging . In het menu kan je de 120° configuratie kiezen maar hoe moet het in de zender dan staan (DX 18) ? Ook op 120 of 1servo 90 of normal ?
     
  8. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    1 servo 90 in je zender en niks anders ...
     
  9. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Volgens mij toch gewoon op normal in een Spektrum zender hoor.
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    Ik heb hem nu op "normal" gezet , volgens mij is dat 1 servo 90 bij Spektrum ?
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    En ook dat is weer in orde . Bedankt forum'. Nu nog de pitch instellingen maar het onbekende gedeelte is achter de rug.
     
  12. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    ah je hebt het al voor elkaar, maar als bevestiging, je zender moet idd op normaal (ref DX8)
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    En wederom een vraag , om de esc te activeren moet je eerst de ar 7200 aktiveren en dan pas de esc kabel in de ar 7200 steken of hoe zit dat ?
     
  14. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Dat klopt. Normaal = 1 servo 90... vroeger stond er wel 1 servo 90 ipv "normal"

    Dat is weer zo n dingetje met de AR 7200... Dat kastje heeft tijd nodig om te intitialiseren. Sommige ESCs willen gelijk naar "power-up" een geldig gassignaal binnen een bepaalde tijd( niet allemaal ) .
    Ik had eerder wel met n Jive 100 dit probleempje ...
    De AR7200 BX was gewoon te traag met opstarten. Ik heb toen een NiMH pak op het AR aangesloten , en heb hem dus laten booten voor dat ik de lipo op het ESC aan had gesloten.
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    Ik heb je richtlijnen gevolgd en ook dat is weer in orde . Met de YEP esc moet je wel heel snel van full throttle naar low gaan . Zo snel herkent hij die punten . Nu nog de pitch instellingen en we zijn er ver .
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    Toch weer iets ?? Ik had de tail servo ingesteld , end points en zo maar als ik nu gewoon de zender op zet en dan de ar 7200 laat initialiseren dan heb ik een zeer beperkte uitslag en de servo reageert niet als ik de tail naar links of rechts beweeg om te zien of hij compenseert ?
     
  17. frank1960

    frank1960

    Lid geworden:
    1 apr 2012
    Berichten:
    306
    Locatie:
    nijmegen
    hoe hoog heb je je gyro staan in je zender?als je de beast opstart blijft er uiteindelijk een blauw lampje branden en een bij een letter die na enkele seconden uitgaat. die laatste geeft je gyro instelling aan
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    Ik heb eigenlijk nog geen waarde ingegeven bij de gyro omdat ik nog niet gevlogen heb . Zou het dat kunnen zijn ? Wat ik ook niet goed weet , je kan via de prog card gov mode I-gain en P - gain instellen ?
     
  19. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    Ok , ik heb gyro waarde ingesteld en alles werkt weer , joepie . :rolleyes:
     
  20. frank1960

    frank1960

    Lid geworden:
    1 apr 2012
    Berichten:
    306
    Locatie:
    nijmegen
    :feli:, gaat nog wel goedkomen. als je de beast eenmaal door hebt is hij keimakkelijk
     

Deel Deze Pagina