ar drone 2 + Android: samsung galaxy tab 10.1 met AR.freeFlight 2.3

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om mijn ar drone 2 te laten vliegen dmv een samsung galaxy tab 10.1 met de app AR.freeFlight 2.3

tab model nummer: GT-P7510
Android 4.0.4

Zo probeer ik te verbinden:

Zet de drone aan de lichtjes worden groen.
Als op mn tab kijk bij draadloze netwerken zie ik de drone staan.
ik verbreek de verbinding met mijn thuis wifi.
Klik op de ardrone en kies verbinden..
nu krijg ik 'IP-adres ophalen..' vervolgens 'opgeslagen' maar dan springt tie terug naar 'IP-adres ophalen..' en zit in een loop

ik kan ook kiezen voor 'netwerk config wijzigen' vervolgens naar 'geavanceerde opties weergeven'

hier staat het volgende:

Proxy instellingen [geen]
IP instellingen [DHCP]

wanneer ik bij 'IP-instellingen' klik op 'Statisch'

zie ik het volgende (wat erachter staat is grijs) staan:

IP-adres 192.168.1.128
Gateway 192.168.1.1
netwerkprefixlengte 24
DNS1 8.8.8.8
DNS2 4.4.4.4

Moet ik hier iets wijzigen??

wanneer ik de grijze letters vervang door het over te typen kan ik het opslaan en als ik dan verbinding probeer te maken dan staat er wel 'Verbonden'

klinkt dan goed, maar wanneer ik AR.freeFlight 2.3 start en klik op 'Besturing'
krijg ik: WIFI niet beschikbaar, verbind uw apparaat met uw AR.drone..

wie kan mij helpen??

bvd!!!!!

Het lijkt me op zich dat je wel goed bezig bent, maar moet je nergens een wachtwoord invoeren voor de verbinding?
Je kunt wel verbinding hebben, maar geen toegang hebben door het ontbreken van juist dat wachtwoord.
Overigens lijkt het me vreemd als er geen wachtwoord nodig is, anders zou iedereen met een draadloos netwerk je drone zomaar over kunnen nemen.
Ik zou zeggen, lees de documentatie nog eens goed door.

En werk je wel in de juiste volgorde, eerst de app starten en dan pas de drone aansluiten.

bedankt voor je reactie!

ik heb het boekje er nog even bijgepakt, kon hier niks vinden over een wachtwoord.
Stond wel bij dat je maar 1 toestel kunt koppelen:

Verbinding
De smartphone aansluiten op de AR.Drone 2.0
1. Verwijder de romp en plaats de batterij in de AR.Drone 2.0. Controleer of de batterij vastzit en sluit hem aan op
de AR.Drone 2.0.
2. Wacht tot de motoren starten.
3. Laat de smartphone zoeken naar beschikbare Wi-Fi®-
netwerken Als u een Androidtelefoon hebt,
selecteert u Instellingen > Draadloze netwerken > Wi-Fi.
4. Selecteer het netwerk ardrone2.
5. Wacht tot uw smartphone verbinding gemaakt heeft met het wifi-netwerk van de AR.Drone 2.0.
De verbinding wordt meestal aangegeven met een wifi-logo op het scherm van de smartphone.
6. Start de toepassing. AR.FreeFlight 2.0.
Het welkomstscherm verschijnt. U bent verbonden.
Opmerking: Wanneer de verbinding tussen uw smartphone en de AR.Drone 2.0 tot stand is gebracht
zijn de twee apparaten automatisch gekoppeld: alleen de smartphone waarmee u zojuist verbinding
hebt gemaakt kan met de AR.Drone 2.0 gebruikt worden.

* wanneer ik hem automatisch laat koppelen komt tie in een loop, bij statisch is de verbinding niet ok, verwacht dat ik daar iets moet veranderen (zie bovenstaand bericht..)

Vaak voorkomende problemen
Het IP-adres van de AR.Drone 2.0 verifiëren
Controleer of het IP-adres in het netwerk van de AR.Drone 2.0 verschijnt. Doe daartoe het volgende:
- als u een Androidtelefoon gebruikt, selecteert u Instellingen > Draadloze netwerken > Wi-Fi
10 Het eerste gebruik
instellingen en selecteert u het netwerk "ardrone2".
In het IP-veld moet een IP-adres verschijnen dat begint met
192.168.1.X.
Als het IP-adres begint met 169 kan er geen verbinding tussen de
smartphone en de AR.Drone 2.0 tot stand worden gebracht.
Dit onjuiste IP-adres kan verschillende oorzaken hebben. (de AR.Drone 2.0 is al met een andere
smartphone verbonden, storing in het wifi-signaal... ). Zie onze FAQ voor meer informatie.

* er staat bij mij wel standaard (in het grijs 192.168.1.128 dit lijkt dus goed.

De optie Pairing uitschakelen
Als u uw AR.Drone 2.0 wilt gebruiken met een andere smartphone dan de smartphone die het eerst
met de AR.Drone 2.0 werd verbonden, moet de optie Pairing uitgeschakeld worden in de instellingen
van de toepassing AR.FreeFlight 2.0. Als de optie Pairing ingeschakeld is, kan de AR.Drone 2.0 geen
verbinding maken met een andere smartphone.
Om de optie Pairing :
1. uit te schakelen, start u AR.FreeFlight 2.0 en drukt u op TAKE OFF.
2. Druk op .
3. Schakel de optie Pairing uit.

* het openen van het programma lukt niet (om naar take off te gaan) krijg daar de melding dat er geen verbinding is..

Of heeft het te maken met de versie van de app of de versie van android?

pff wat zou ik blij zijn als het lukt!

wil zo graag vliegen :)

Wie helpt mij aan mn eerste filmpje?

bvd!!!

Heb je dit [URL="
[/URL] toevallig al bekeken?
Lijkt me erg nuttig.

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan blijkt dat wanneer je de resetknop indrukt hij direct te werken...!

:)

iig erg bedankt voor het meedenken!

Back